Nová generace Toyoty Supra je tu, dostává se už i k prvním úpravcům, kteří na ní ladí svéou nabídku Zaujaly nás hlavně společnosti, které vyrábějí laděné výfuky. Svůj um už představil Akrapovič, ale i Milltek.

To, že sportovní auto musí znít, je holý fakt. Vždyť jízda bez pořádného zvukového doprovodu není kompletní. Chybí jí ta správná jiskra. Auta ale o své zvukové projevy přicházejí a to nejen kvůli přísným hlukovým limitům – mimochodem ve Velké Británii je mají kontrolovat speciální kamery! – ale i kvůli turbodmychadlům a instalaci filtrů pevných částic.

I proto se těšíme z jakéhokoliv auta, které do světa svůj potenciál dává vědět. Pokud to není přímo z výroby, pak třeba prostřednictvím originálního příslušenství anebo aftermarketových doplňků.

Nic lepšího dnes neuslyšíte! Toyota Supra dostala výfuk od Akrapoviče

Výfuk od Akrapoviče nezní špatně, co říkáte? Vždyť také dodává některé výfuky pro BMW M Performance. Svůj výfuk pro novou, už pátou generaci představil i další výrobce: Milltek. Ten jeho projev ale naladil úplně odlišně. Vypadá, že je hlučnější, střílí o něco více a celkově je – alespoň podle přiložených videí – drsnější.

Mimochodem nová Toyota Supra vznikla spoluprací japonské automobilky s BMW Group a dostala techniku shodnou s BMW Z4 M40i. Každá z automobilek si ale finální produkt ladila sama, takže auta by se při jízdě měla chovat zcela odlišně.

O pohon se stará stejný řadový třílitrový šestiválec s přeplňováním jedním turbodmychadlem. Jeho výkon je 250 kW/340 koní a točivý moment vrcholí 500 Nm. To dokáže Supru rozpohybovat z nuly na stovku za 4,3 sekundy a jede maximálně 250 km/h.

Tak co je rychlejší: BMW Z4 M40i anebo Toyota GR Supra? Podívejte se