Nová auta jsou čím dál složitější, musejí povinně obsahovat nové a nové asistenty, čidla, radary a další hlídače, a jejich motory musejí být stále „čistější“. Ještě přísnější to bude v roce 2025, kdy vejde v platnost nová emisní norma Euro 7. Monika Dernaiová, šéfka oddělení udržitelnosti v BMW i na základě toho říká, že byste měli udržovat v provozu svá starší auta a nekupovat si ta nová.
To, že Euro 7 nová auta opět prodraží, je jasné. Z trhu některé modely úplně zmizí, to se bude týkat hlavně těch malých. Kromě všech těch nových asistentů, čidel a podobně přijde zdražení aut i kvůli tomu, že se z nich budou stále častěji stávat čisté elektromobily. I proto právě šéfka oddělení udržitelnosti v BMW Monika Dernaiová vyzývá, abychom si stále nekupovali nová auta, ale udržovali v provozu ta současná.
Je to docela paradox, když právě z prodeje nových aut jsou automobilky živy. Monika Dernaiová tak od kolegů, kteří jsou zodpovědní za prodej, pochvalu jistě nedostane. Podle ní je pro životní prostředí lepší, když v provozu zůstanou již vyrobená auta. Automobilový průmysl by totiž mohl snížit produkci emisí i odpadu tím, že by lidi podporoval v tom, aby si nechali svoje současná auta, namísto toho, aby vyráběli stále nová. Tahle slova řekla před publikem v Londýně v rámci panelové diskuze o oběhovém hospodářství, které bylo zaměřeno na maximální možnou recyklaci s minimálními odpady.
Dernaiová nechce, aby lidé starými auty jen jezdili, ale aby je upravovali a dovybavovali podle aktuálních standardů. Podle ní to má fungovat tak, že by si třeba majitelé starších aut vyměnili původní sedadla za nová, čímž by své auto omladil a nemusel si kupovat nové. Předpokládá, že sedadla by si zákazník koupil originální přímo od BMW, takže by z toho automobilka mohla také profitovat.
Nejekologičtější je totiž nakonec takové auto, které vůbec nebude vyrobeno.
Konečně někdo řekl pravdu.
Při výrobě nového auta se vytvoří cca 5t až 10t CO2.
Čím novější a baterkovější, tím víc CO2.
I když ušetří nové auto proti staré Octavii 1,9tdi 50g/km,
muselo by se ujet cca 100 000km až 200 000km, aby srovnaly emise CO2.
To někdo nenajezdí za celý život, tak mu stačí jen jedno auto
až do smrti.
Koupí noveho lepšího auta by poškodil planetu víc CO2, než kdyby si nechal staré auto.
Žádám výrobce, aby k hodnotě emisí CO2 na 1km,
připsali hodnotu CO2 vytvořených při výrobě auta.
Pak u ele aut uvidíme, co nemáme vidět.
Stejnně jsou ta nová auta čím dál hnusnější,…
SUPER !!!