Před nedávnem jsme vás informovali o rozhodnutí značky Aston Martin postupně ukončit nabídku manuálních převodovek. Jejich důvodem je vývoj sportovních aut směrem, kterým jej manuální řazení nemůže pro své omezené schopnosti následovat. A těch značek bude čím dál tím víc.
Ukazuje se totiž, že manuální převodovky nejsou většinou schopny být kompatibilní se všemi dnes tak hojně používanými bezpečnostními systémy či hybridními pohonnými jednotkami. V případě hybridů je sice faktem, že automobilky jsou schopny manuál do hybridu použít, je to pro ně ale drahé a tedy ne úplně rentabilní. Přidejme k tomu postupný nástup elektromobilů, kde manuál není možné použít a je jasné, že s klasickou řadicí pákou a manuálně řazenými rychlostními stupni se opravdu budeme muset rozloučit.
A co má manuál společného s bezpečnostními asistenty? Odpovědí může být třeba značka Subaru, která své modely už řadu let nabízí s chytrým bezpečnostním systémem EyeSight. Jde o kombinaci kamer a čidel, která umí řidiče dostat z řady pořádným malérů a další spoustě rovnou i předejít. Ovšem aby systém fungoval, respektive, aby fungoval třeba s předkolizním nouzovým brzděním, je potřeba, aby byl vůz vybaven automatickou převodovkou, v případě Subaru pak s CVT. Proto právě Subaru dnes manuál už vlastně nenabízí, pokud tedy nepočítáme v Evropě nedávno ukončený model BRZ, která EyeSight k dispozici nemá.
Jde tedy o další část automobilismu, která zjevně míří do propadliště dějin.
Nevím proč tady do sebe rejete přemýšlíte dualisticky. Kdo umí jezdit, má rád manuály i automaty, jako třeba já s nebudu po čecháčkovsku furt do někoho rejt
Já si říkám kolik Km najedu s automatickou převodovkou (motor i převodovka) a kolik mě bude stát oprava /výměna jednoho či druhého? Myslím že po 5ti či 7mi letech s nájezdem nad 150000km budu rád za fofrkacek.
Důvod je spíše lenost a neschopnost než výše uvedené. Řada zbytečnosti ženoucí cenu do nebe. Elektromobil je v budoucnu asi tak perspektivní jako videokazeta dnes.
Proto si letos pořídím hilux, diesel s manuálem, který mi vydrží 25 let úplně v pohodě. Až se svět zhroutí na zeleném údělu pořád budu mít použitelný dopravní prostředek, který projede všechno. Samolepka f*****f Greta na kryt náhradního kola samozřejmostí.
Dobry den manumalni brevodovky sou hruza jamam nazor na to opacny automat je nejlepsi a je hlame pespecnejsi pne se venujete jizde a ne ze kveslate pakou
A „kvedlání“ pákou nějak ovlivňuje věnování se jízdě? Jak? Nekoukám na ni, pořád sleduji provoz…
Když umíte řídit, šlapete spojku, plyn a řadíte zcela podvědomě. Jediný problém mám s přesedáním mezi auty – někdy hledám šestku v autě, kde není, někdy jedu po dálnici na pětku, protože jsem právě přesedl z auta s pětikvaltem.
Automat si pořídím, až mi kvůli cukrovce uříznou nohu.
Když jsem si Chlade přečetl Váš duchaplný koment, tak naprosto chápu, že kvedlačka opravdu pro takové jako Vy není určena.
Tož nevím, jestli bych to bral jako součást (pseudo)bezpečnosti. I když jsem smýšlením stará škola a tu a tam si i na běžné pojižďky vezmu Sierru či jiný dnes už veterán s fofrklackem, švihadly, bez serva, ABS, vlastně bez všeho, tak co se týká denního jěždění, hlavní auto je automat a basta. A to fakt neprožívám žádné asistenty a další sr.čičky, nevěřím v greténoviny, držím se atmosferického šestiválce, ale řadit, to je jako nahazovat motor klikou. Prostě pokud chci retro, tak si sednu do retroauta, které ten fofrklacek má, ale nebudu součástí če(cháčkov)ského sebemrskačství, koloritu, kterým je odmítání automatu lidmi, kteří v tom v životě ani nejeli. Paráda je pak vidět v křižovatkách, kolik je mantáků neschopných hbitě a plynule se rozjet strašně musí mít ten fofrklacek, sic rozjet se s ním do kopce je pro ně málem duševní újma a strach, že do někoho couvnou.
Budu moc rád, když se budu moct sebemrskat. Já totiž jezdím hodně a rád, a proto chci kvedlačku. Automat je vhodný pro nešiky, lenochy a většinu ženských.
Vůbec nevíte o čem mluvíte. Tohle může říci jedině ten, který v životě s automatem nejel a nikdy ho neřídil. Jezdím 50 let a vždycky jsem rikal, ze automat si může koupit jen blbec, to jsem ale jiz před minimálně 15 lety změnil a zastávám opačný názor. Manuálně lze radit i s automatem, coz opačně nejde a má výhody, které manual nemá
Další veliká výhoda je pro automobilku cena auta. Ta je o cca 60 tis. Kč vyšší. Pro stát je to také výhoda – vyšší vybraná spotřební daň a pro servis je to také nesporná výhoda, vždyť manuály jsou téměř nesmrtelné, kdežto složité automaty se slušně sypou. Automatická převodovka je prostě super. I v našem servisu je máme rádi, protože je neopravujeme, ale měníme za nové.
Automat jsem byl nucen si vyzkoušet v náhradním autě a zadarmo je to drahý. Prodleva s odezvou na plyn neskutečně dlouhá, zejména když potřebujete rychle zmizet zkřižovatky. Jinak existuje i asistent pro rozjezd do kopce a světe div se dávají ho do manuálu. Mám A4 B9 a se šestikvaltem su maximálně spokojenej. Dá se při něm používat i adaptivní tempomat – minimálka na šestku je 80 km/h a pod tuto rychlost nedává smysl tuto vychytávku využívat.
Každý má na převodovku jinej názor, Někomu vyhovuje to a druhému to. Ale tvrdit, že automat je bezpečnější je mimo mísu.
Každému dle jeho libosti, automat mám léta a je radost ovládat vůz bez zbytečného archaického řazení. Za managera se opravdu nepovažuji.
Automaty preferují hlavně soudruzi manageři, protože manuál je pro ně nepohodlný a nemohou používat mobilní telefony a provozovat svoji kancelář v autě. Protože většina asistentů je slušně řečeno naprd. Řízeni bylo vždy potěšení, a ne jen buzerace s baterkama a hybrydama a ,,EURO 7″.
Ale mohou, průměrně zdatný soudruh manažer zvládne telefonovat i s fofrklackem. Jen ne každý si dopřává to sebemrskačství archaicky řadit… Neměli bychom náhodu též nahazovat motor klikou? :)
Hloupé přirovnání s tou klikou.