Hyundai i30 N Performance

Před nedávnem jsme vás informovali o rozhodnutí značky Aston Martin postupně ukončit nabídku manuálních převodovek. Jejich důvodem je vývoj sportovních aut směrem, kterým jej manuální řazení nemůže pro své omezené schopnosti následovat. A těch značek bude čím dál tím víc.

Ukazuje se totiž, že manuální převodovky nejsou většinou schopny být kompatibilní se všemi dnes tak hojně používanými bezpečnostními systémy či hybridními pohonnými jednotkami. V případě hybridů je sice faktem, že automobilky jsou schopny manuál do hybridu použít, je to pro ně ale drahé a tedy ne úplně rentabilní. Přidejme k tomu postupný nástup elektromobilů, kde manuál není možné použít a je jasné, že s klasickou řadicí pákou a manuálně řazenými rychlostními stupni se opravdu budeme muset rozloučit.

Přečtěte si také:  Bezpečnostní systém EyeSight značky Subaru prošel velkou modernizací. Zvládne úhybný manévr, ale dá pozor také na chodce i cyklisty

A co má manuál společného s bezpečnostními asistenty? Odpovědí může být třeba značka Subaru, která své modely už řadu let nabízí s chytrým bezpečnostním systémem EyeSight. Jde o kombinaci kamer a čidel, která umí řidiče dostat z řady pořádným malérů a další spoustě rovnou i předejít. Ovšem aby systém fungoval, respektive, aby fungoval třeba s předkolizním nouzovým brzděním, je potřeba, aby byl vůz vybaven automatickou převodovkou, v případě Subaru pak s CVT. Proto právě Subaru dnes manuál už vlastně nenabízí, pokud tedy nepočítáme v Evropě nedávno ukončený model BRZ, která EyeSight k dispozici nemá.

Jde tedy o další část automobilismu, která zjevně míří do propadliště dějin.