O tom, že dobíjecích míst je málo, že po povinném zavedení elektromobility jich stále nebude dost a že síť by nemusela stíhat, se už nějakou dobu mluví. Ovšem elektromobilitě se nevyhneme, a tak se řada společností snaží najít způsob, jak tu povinnou elektromobilitu co nejvíce zjednodušit. Jednou z cest je i možné dobíjení přímo při jízdě. Tento systém už několik technologických společností testovalo a nově se k nim přidal i koncern Stellantis.
Ten otevřel speciální testovací okruh s názvem Arena del Futuro, který imituje klasickou dálnici. Umístěn je kousek od dálnice A36 poblíž Milána a má délku 1,05 kilometru. Stellantis na něm už nějakou dobu testuje indukční dobíjení, a to pomocí speciálně upraveného Fiatu 500 a autobusu Iveco E-Way. Obě vozidla mají v podvozku zabudovaný přijímač. Dálnice, respektive okruh, má v asfaltu zabudované kabely a systém, který je schopen elektrickou energii předat do přijímače v autě.
Pokud by byl někdy podobný systém zaveden do praxe, fakticky by zrušil nutnost častého dobíjení a neustálého kontrolování dojezdu. Samozřejmě by bylo otázkou, kde by bylo podobné bezdrátové dobíjení možné instalovat. Ideální by bylo jej mít všude, ale jak zdůraznil i koncern Stellantis, je potřeba vyladit i použitý materiál na stavbu takovéto speciální silnice. Musí totiž být jak dost odolný, tak také nesmí nijak rušit přenos elektrické energie.
Zní to celé jako vzdálená budoucnost, především pak u nás, kde ani vláda není schopna dostavět tak základní věc, jako je okruh kolem Prahy. Ovšem nezapomínejme, že takové vychytávky jako elektromobil s dojezdem i 600 kilometrů, indukční dobíjení mobilů či jen obyčejné rychlodobíjení jsme jen před 10 lety neznali. A vývoj jde velmi rychle kupředu. Bude tedy zajímavé sledovat kde a kdy se nabíjecí dálnice poprvé dočkáme. Podle koncernu Stellantis jsou první výsledy testů této dálnice budoucnosti velmi příznivé.