Nimbee-dobijeni-tesla-ulice

Služba Nimbee spouští pilotní provoz na území Hlavního města Prahy. Uživatelé elektromobilů tak získají možnost objednat si dobíjení kdykoliv a prakticky kamkoliv. To je možné díky kombinaci mobilní baterie s DC nabíjením a obslužného software-u včetně mobilní aplikace.

Aplikace je dostupná na systémech Android a iOS. Baterii doveze vyškolený tým na určené místo a to ve voze bez lokálních emisí Audi e-tron. Služba je v pilotním programu dostupná již od poloviny října a bude k dispozici do letošních vánoc.

Nimbee-audi_e-tron

Změna vnímání dobíjecího modelu

S rostoucí oblibou elektromobility se zvětšuje i potřeba růstu dobíjecí infrastruktury. To může nárazově vytvořit vysoké nároky na celou distribuční síť. Zároveň musejí řidiči často trávit neúměrně mnoho času hledáním volného dobíjecího bodu a následným dobíjením svého elektromobilu.

Přečtěte si také:  Škoda představila první ostrý elektromobil. Enyaq Coupé RS iV má 300 elektrických koní a pohon všech kol

To vše díky službě NimBee odpadá. Uživatel si jednoduše objedná dobíjení na termín, kdy neplánuje svůj elektromobil využívat a Nimbee se postará o zbytek. U většiny vozů je možné odemknout a zamknout nabíjecí port vzdáleně, celý proces nabíjení tedy probíhá bez nutnosti zásahu majitele vozu díky řešení CarConnect.

V plánech dalšího rozvoje je i opakované objednávání na konkrétní místo i termín a ‚subscription based‘ služba. Elektromobil si tedy sám bude hlásit stav baterie a v kombinaci s prediktivní analýzou NimBee nabije dostatečný náboj pro další jízdu.

„Chci zbavit majitele elektromobilů závislosti na nabíjecích stanicích. Proč by měl člověk jezdit k nabíječce, když může nabíječka přijet k němu? Nimbee je elektromobilita mínus opruz,“ říká Jan Šamal, CEO a autor myšlenky NimBee.

Unikátní řešení mobilního nabíjení

V srdci celého řešení NimBee stojí mobilní baterie, kterou podle naší specifikace vyvinuli Designwerk Technologies. O jejich kvalitě svědči i to, že společnost Designwerk nedávno získala investici od Volvo Group, jedná se tedy o to nejlepší, co na světovém trhu existuje.

Přečtěte si také:  Porsche si chce své budoucí elektromobily stavět ve své továrně. Volkswagenu za to zaplatí obří pokutu

Baterie je plně mobilní a i přesto, že se jedná o prototyp dosahuje srovnatelných kvalit s pevnými dobíjecími body. Konkrétně dobíjí elektromobily za využití stejnosměrného (DC) rychlonabíjení výkonem až 50 kW. To zajistí dojezd až 300 km během jedné hodiny nabíjení i díky schopnosti nabíjet pomocí 800 V technologie přes konektory CCS2 a Chademo.

Nimbee-dobijeni-tesla

Nabíjecí ekosystém pohání softwarové řešení, vyvinuté interně právě pro potřeby NimBee. Tím je zajištěná škálovatelnost a prakticky neomezená možnost rychlé adaptace na potřeby uživatelů. Uživatelská aplikace je potom dostupná na mobilních platformách Android i iOS. V rámci pilotního programu je nabíjení zcela zdarma, nicméně je omezené na 3 nabíjecí cykly na uživatele.

Přečtěte si také:  Elektrický Mercedes-Benz EQB dojede až 420 kilometrů. Cena začíná těsně pod 1,5 milionu korun

Vyhlídky na evropskou expanzi

Na základě získaných dat v rámci pražského pilotního testování je v plánu expanze do dalších evropských měst. Díky možnostem jak vertikálního, tak horizontálního škálování celého systému je možné současně spouštět a rozvíjet program po celém světě. Ať jde třeba o privátní vozy v jedné ze severských zemích, nebo flotily v Hamburku. Expanze na další evropský trh a zpoplatnění služby je v plánu pro první polovinu roku 2022. Zároveň je NimBee podpořena v rámci evropských fondů v rámci unikátních inovačních projektů evropského inovačního a technologického institutu.

Přidat komentář