BMW patří mezi přední světové automobilky a odhalení každého jejího nového modelu je velkou událostí nejen pro milovníky motorismu. Tentokrát však automobilka nepředstavila žádnou novinku, ale ukázala prototyp pocházející z devadesátých let, na kterém už tehdy měla velké ledvinky.
Konec experimentování se vzhledem masky chladiče?
I lidé, kteří o autech moc neví, dokáží podle určitých znaků poznat alespoň značku. Třeba pro Audi jsou typické čtyři spojené kruhy, Ferrari má zase ve znaku koně. Osobní auta z dílny BMW byla po dlouhá desetiletí jednoduše rozpoznatelná hlavně podle masky chladiče, která byla tvořen dvěma otvory, tzv. ledvinkami.
V posledních dekádách od toho ale automobilka ustoupila a začala s vizuálem přední masek experimentovat. Nějaký ten pátek se BMW zase vrací k původnímu konceptu, protože vysoké a úzké ledvinky mělo už BMW 328 ze třicátých let, a ledvinky postupně natahuje. Ovšem jak je vidět na nedávno odhaleném prototypu ZBF-7, o návratu zpátky ke kořenům se uvažovalo již na konci minulého tisíciletí.
Nadčasový vůz
Koncept BMW ZBF-7 bylo představeno ve videu, které zveřejnilo oddělení BMW Group Classic. Prezentace se ujal pan Džodži Nakašima. Ten v době tvorby prototypu patřil do stylistického vedení firmy, takže se na voze a jeho vzhledu výrazně podepsal.
Z videa je patrné, že BMW ZBF-7 se může chlubit většími rozměry než tehdejší modely řady 7 s kódovým označením E38. Nafouklejší tvary karoserie jsou typické pro posledních několik let, ale ještě v devadesátých letech se vyráběla podstatně užší vozidla. V tomto ohledu prototyp předběhl svou dobu. Ovšem nejen v tom.
Pro lepší aerodynamické vlastnosti má vůz zabudované výsuvné kliky. Ze stejného důvodu zde absentují zpětná zrcátka. Ta jsou nahrazena kamerami. To se v sériové výrobě začíná tu a tam objevovat až dnes, nikoliv u modelů před třiceti let.
Interiér vypadá podobně, jako měla novější generace BMW řady 7 s označením E65. Jeho součástí už je i multimediální systém velmi podobný dnes používanému iDrive.
Jde vidět, že v BMW minimálně v devadesátých letech zaměstnávalo skutečné vizionáře. A to, co na autech vidíme dnes, už bylo třeba na konceptu dávno, jen to automobilky neukázaly světu.