Jak jede posílená Cupra Ateca od ABT? Vůbec to není špatné

Autor: Anina Russová - 16. 4. 2019


Je tomu pár měsíců, kdy jsme vám poprvé říkali o tom, že se ABT rozhodl z Cupry Atecy udělat vpravdě sportovní auto. Značka Cupra, byť představena jako sportovní, ta opravdu sportovní auta zatím moc neukázala. Prvním modelem, který nese značku Cupra, byla právě 300koňová Ateca. Jakkoliv to vůbec není špatné auto, což jsme zjistili v testu, prakticky nejde o Cupru jako takovou. Jde „jen“ o upravený SEAT Ateca značkou Cupra.

Prvním opravdovým modelem, který nebude patřit pod SEAT, je koncept Formentor, který byl představen v Ženevě. Pod kapotu dostal hybridní pohonné ústrojí. Stejně tak další ohlášený model značky, model Cupra Leon, bude v první fázi poháněn pomocí hybridního motoru. A to je vše, jen ne definice sportovních modelů, protože v obou případech se bude výkon pohybovat jen kolem 240 koní. Cupra už ohlásila, že časem do obou modelů přidá zajímavější motorizace, včetně výkonného pětiválce z Audi, ale něco nám říká, že to je jen proto, aby uklidnila své lehce rozladěné fanoušky.

ABT ukáže na Essen Motor Show upravený CUPRA Ateca

Naštěstí jsou tu ale úpravci, kteří jsou schopni se postarat o to, aby Cupra měla výkon, který si zaslouží. V případě Cupry Atecy se o to postaral ABT, který její výkon zvýšil o 50 koní, na konečných 350 koní a točivý moment o 40 Nm, na konečných 440 Nm. Přidal k tomu nová kola o rozměru 20 palců, která překvapivě nevypadají nepatřičně velká, ale naopak celkem umírněně. Automatická převodovka DSG a pohon všech kol 4Drive zůstaly beze změny.

Jak se zvýšení výkonu a točivého momentu promítlo do jízdních vlastností. Hlavně do rozjezdu s Launch Control, jak ukazuje video, které máte výše. Upřímně to nevypadá, ale hlavně nezní vůbec špatně!


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru