test-seat-leon-cupra-300- (28)

Po založení samostatné značky Cupra si musíme do budoucna zvykat na několik změn. Tou asi nejzajímavější je fakt, že model Leon už ve verzi Cupra prakticky nebude existovat. Tedy, ne pod značkou SEAT. Posledním Leonem, který nesl označení SEAT, byla verze Cupra R, přičemž šlo o limitovanou edici 799 kusů. Koncem letošního roku SEAT představí novou generaci Leonu. Spolu s ním by měl být ukázána i jeho ostrá verze, ta ovšem neponese logo SEAT, ale Cupra.

Nový SEAT Leon přistižen při testovacích jízdách

Nový Cupra Leon ponese o něco ostřejší designové prvky než „obyčejný“ SEAT Leon, ale hlavně dostane nové pohonné ústrojí. V tuto chvíli je potvrzeno, že by jím měl byt hybridní agregát, jehož výkon bude 245 koní. Půjde o stejný pohonný systém, jaký byl představen v březnu na autosalonu Ženevě v konceptu Formentor.

CUPRA Formentor: Jedinečný koncepční vůz pro výjimečnou značku

Tehdy se na značku Cupra ale snesla velká vlna kritiky. To proto, že pojem Cupra je historicky spojen se sportovně laděnými modely. Když ale značka Cupra jako svůj první model představila SUV Ateca a jako druhý hybridní CUV Formentor, mělo to podle obecenstva do splnění sportovních ambicí, kterými se značka Cupra ohání, daleko.

Naštěstí ještě během ženevského autosalonu Cupra oznámila, že kromě hybridního ústrojí bude pod kapotou Formentoru několik standardních benzinových agregátů, přičemž jedním z nich by měl být pětiválec s objemem 2,5 litru z Audi RS 3. To už zní o něco lépe, co myslíte. My jen doufáme, že se Cupra rozhodne svému modelu Leon věnovat zajímavější agregát. Hybridy se k ní prostě nehodí…