Jaguar F-Type je přesně ten typ vozu, u kterého nebudete polemizovat nad jednou věcí, a tou je výkon. Dokonce i Jeremy Clarkson se o verzi s kompresorovým šestiválec vyjádřil tak, že nechápe, kdo by kupoval osmiválec. Evidentně si ale inženýři Jaguaru a nebo cílová klientela myslí něco jiného.
Někdy v tu chvíli přišlo provedení s označením „R„. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec této verze nabízí 550 koní (405 kW) a 680 Nm točivého momentu. To je přece slušná porce výkonu, která musí stačit, ne? No, jenže pak jsme se dočkali první sériové verze modelu z divize Special Vehicle Operations s názvem SVR. A bylo jasné, že Range Rover Sport SVR v tom nezůstane sám.
Díky předčasnému úniku katalogu můžeme přivítat nový Jaguar F-Type SVR. Totožný osmiválec v tomto provedení nabídne celých 575 koní (423 kW) a 700 Nm točivého momentu. Každý F-Type SVR dostane osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Pohon všech kol a vyšší výkon se postaraly o zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy. A to jak pro verzi kupé, tak i kabriolet. Nejvyšší rychlost je 322 km/h, pokud budete chtít stahovat střechu, bude to 313 km/h. Verze SVR dostanou také přepracovanou aerodynamiku s poměrně výrazným zadním spoilerem. Myslelo se také na silnější brzdy a upravený podvozek. A aby vaši sousedé věděli s čím mají tu čest, o pořádný soundtrack se postará titanový výfuk a u stojící vozu zaujmou kovaná dvacetipalcová kola a loga SVR.
Jaguar slibuje také větší míru individualizace a můžeme očekávat, že k prvnímu setkání dojde na blížícím se autosalonu v Ženevě.