Zákaz prodeje spalovacích motorů po roce 2035 je definitivně schválen. Někomu se to líbí, jinému nikoliv. Na straně těch, kteří se schválením problém mají, je už dlouhou dobu i spousta italských politiků, v jejichž čele je například premiérka Giorgia Meloniová, italský senátor Matteo Salvini, ale i další.
Ekonomická sekce novin Corriere della Sera napsal, že tamní vláda považuje toto rozhodnutí Evropského parlamentu ze opravdu rizikové pro italský automobilový průmysl a instinktivně začíná hledat méně traumatický přechod na elektrickou mobilitu.
„Italská vláda chce využít revizního termínu v roce 2026, kdy by Evropská unie měla vyhodnotit, jak se automobilový průmysl na změnu připravil,“ řekl deníku La Stampa ministr podniků Adolfo Urso a dodává: „Itálie je v tomto směru pozadu a musí proto urychlit investice do infrastruktury. Období a způsoby, které nám EU vnucuje, se neshodují s realitou v Evropě ani v Itálii.“ Naráží tím na fakt, že Itálie má v současnosti jen 36 tisíc nabíjecích stanic. V České republice jich pro srovnání máme asi 1400.
V italském automobilovém průmyslu pracuje přímo či nepřímo na 250 tisíc lidí a tamní politici upozorňují, že kvůli zákazu prodeje spalovacích aut může spousta z nich přijít o práci. „Zákaz spalovacích motorů od roku 2035 přivede malé a středně velké italské podniky do problémů. Ve skutečnosti je ohroženo více než 2200 firem a 195 tisíc pracovních míst,“ varuje Corrado Alberto, z Konfederace malých a středních průmyslových podniků (CONFAPI).
V podobném duchu se pro deník Corriere della Sera vyjádřil i místopředseda italské vlády a ministr zahraničních věcí Antonio Tajani: „Patřím k velkým příznivcům elektromobilů, ale tyto ambiciózní cíle musí být dosaženy skutečně, nikoliv pouze napsané na papíře.“ Podle něj Itálie předloží EU protinávrh, v němž chce omezit zákaz prodeje spalovacích motorů na 90 %, čímž poskytneme průmyslu možnost, aby se přizpůsobil. „Musíme bránit náš automobilový průmysl,“ říká Tajani. Jak by to chtěl v praxi udělat, to ale neví, ale chtěl by, aby automobilky prodávaly 90 % elektromobilů, ale k tomu, aby mohly prodávat ještě 10 % aut se spalovacími motory.
Itálie byla navíc začátkem letošního roku součástí koalice zemí, včetně Bulharska, Portugalska, Rumunska a Slovenska, které navrhovaly, aby bylo ukončení prodeje vozidel se spalovacími motory odsunut minimálně na rok 2040.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek
To si snad Italové dělají srandu?! Nevymyslel tuto pitomost italský eurový poslanec?
Já bych to vyráběl 50 na 50 % . Ono vcelku ten návrh Unie je nesmysl je to jen politika to nemá s klimatem nic společného. Hlupák zůstane hlupákem.