Hyundai představil nový autonomní koncept IONIQ

Autor: Tisková zpráva - 25. 11. 2016


Společnost Hyundai Motor představila na výstavě Automobility LA v rámci autosalonu Los Angeles Auto Show koncepční vůz Autonomous IONIQ. Vozidlo s elegantním designem ve stylu ostatních verzí modelové řady IONIQ je jedním z mála vyvíjených autonomních vozů, vybavených systémem LIDAR, jehož čidla jsou ukryta v předním nárazníku místo dnes obvyklého umístění na střeše. Díky tomu je zachován normální vzhled běžných vozů, který nevyvolává asociace se školním vědeckým projektem.

Cílem autonomního konceptu IONIQ bylo maximální zjednodušení systémů pro autonomní jízdu. Toho bylo dosaženo použitím předního radarového senzoru chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) ze sériově vyráběného vozu a kamer asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), které jsou propojeny se systémem LIDAR. Hyundai také vyvíjí svůj vlastní operační systém pro autonomní vozidla s cílem výrazně snížit nároky na výpočetní výkon. Výsledkem bude nízkonákladová platforma pro použití v budoucích modelech Hyundai, které budou cenově dostupné i pro průměrného spotřebitele.

autonomni-hyundai-ioniq-2

Skrytý systém LIDAR umožňuje konceptu Autonomous IONIQ také určovat přesnou polohu okolních vozidel a objektů.

Autonomous IONIQ je navíc vybaven následujícími prvky:

  • předním radarovým senzorem, který určuje relativní polohu a rychlost objektů před vozem a těmito daty podporuje plánování trasy
  • souborem tří kamer, které určují vzdálenost chodců, značení na vozovce a sledují dopravní signalizaci
  • anténou GPS, která určuje precizní polohu každého vozidla
  • mapovými podklady s vysokým rozlišením od společnosti Hyundai MnSoft, které zaručují preciznost určování polohy a zahrnují informace o sklonu/zakřivení vozovky, šířce jízdního pruhu a údaje o značení
  • radarový senzor systému sledování slepého úhlu, který zaručuje bezpečnou změnu jízdního pruhu

autonomni-hyundai-ioniq-3

Tyto prvky výbavy vycházejí z asistenčních systémů sériově vyráběného modelu IONIQ, mezi něž patří automatické nouzové brzdění AEB (Automatic Emergency Braking) s detekcí chodců, chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Assist). Vozidlo také začleňuje všechny autonomní funkce do stávajících systémů, aby byl zajištěn plynulý přechod mezi režimy s aktivním a autonomním řízením.

Hyundai Motor v letošním roce již získal licenci k testování svých autonomních vozů v městském prostředí. Hyundai Motor v současnosti testuje tři autonomní vozidla IONIQ a dvě autonomní vozidla Autonomous Tucson Fuel Cell ve výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.

autonomni-hyundai-ioniq-4

Hyundai Motor představí svá autonomní vozidla v praktickém provozu na výstavě spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v lednu 2017, kde budou dvě autonomní vozidla IONIQ jezdit po bulvárech Las Vegas. Testování v Las Vegas je součástí aktuálního úsilí značky Hyundai o uvedení nejschopnějšího a nejbezpečnějšího vozu s funkcí autonomního řízení na trh.

Tyto vozy IONIQ, připravené pro testovací jízdy novinářů, si poradí s následujícími výzvami:

  • intenzivním výskytem chodců
  • semafory, značkami Stop a školními zónami
  • zónami práce na silnici a uzavírkami
  • zpomalovacími prahy
  • psy bez vodítka
  • hrajícími si dětmi
  • nákupními středisky
  • křižovatkami bez světelné signalizace

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru