Hyundai spouští kampan a zážitkový zákaznický program zaměřený přímo na řidičky v Saúdské Arábii, které mohou nyní usedat za volant díky zrušení mnoho desetiletí trvajícího zákazu řízení pro ženy.
Hyundai spuštěním kampaně „#WhatsNext“ oslavuje dosažení významných emancipačních úspěchů saúdských žen a podporuje jejich snahy o lepší budoucnost, a to vše v souladu s vizí značky Hyundai vytvářet svobodnou mobilitu. Hlavní video kampaně vyjadřuje podporu značky Hyundai saúdským řidičkám příběhem, v němž se saúdská žena snaží dosáhnout své vysněné kariéry módní návrhářky, filmové režisérky, učitelky a atletky. Video bylo zveřejněno 1. srpna.
Hyundai předtím uvedl ke kampani „#WhatsNext“ krátkou upoutávku na různých vlastních internetových kanálech a jen na Facebooku dosud zaznamenal již 1,5 milionu zhlédnutí. Společnost Hyundai Motor také nechává zobrazovat reklamy v kině Riyadh Park Mall Cinema a místní diváky již velmi zaujala v nejnovějším kasovním trháku „Ant-Man a Wasp“ společnosti Marvel, v němž vystupují nové modely Hyundai Kona, Santa Fe a Veloster.
Hyundai v rámci kampaně spolupracuje se třemi saúdskými ženami s významným společenským vlivem, jimiž jsou podnikatelka Bayan Linjawiová, rozhlasová hlasatelka Shadia Abdulazizová a módní návrhářka Reem Faisalová. Všechny tři ženy byly v uplynulém měsíci pozvány na workshop v sídle společnosti Hyundai v Soulu, jehož součástí byla návštěva centra automobilové kultury „Hyundai Motorstudio Goyang“ a seminář „Let’s Drive“ pro řidičky-začátečnice. Uvedené ambassadorky, které se zúčastní také několika dalších akcí značky Hyundai, včetně prezentací nových vozů a řidičských výcviků, budou sdílet své zkušenosti se značkou Hyundai s ostatními saúdskými ženami.
„V důsledku zrušení předchozího zákazu dochází k řadě společenských změn a saúdské ženy vítají tyto změny s otevřenou náručí,“ řekla ambassadorka značky Hyundai Bayan Abdulazizová. „Těším se, až uvidím mnoho rolí, které budou ženy hrát v naší budoucí společnosti, když nyní mohou řídit svá vlastní vozidla.“
Hyundai připravil také různé zákaznické zážitkové programy, zaměřené na saúdské řidičky. V současnosti je v Rijádu v provozu jeden digitální showroom, optimalizovaný pro zákaznice, s názvem „City Store“. Řidičky se v něm mohou seznamovat se značkou Hyundai a jejími produkty prostřednictvím různých digitálních zařízení. Hyundai již plánuje rozšíření těchto showroomů i do dalších měst, jako je Dammám nebo Džidda.
Hyundai také zvyšuje počet dostupných testovacích vozidel, vyvíjí aplikaci pro zkušební jízdy a organizuje kurzy řízení pouze pro ženy s cílem poskytovat řidičkám ještě více zkušeností. Snadný přístup ke službám značky Hyundai navíc zajišťuje šest salonků vyhrazených pouze ženám.
Hyundai vybavuje vozidla pro tento specifický trh speciálním bezpečnostním paketem, aby rozptýlil případné obavy začínajících řidiček. Bezpečnostní paket zahrnuje asistenční systémy pro sledování slepého úhlu a upozorňování na riziko kolize s vozidly ve slepém úhlu a parkovacího asistenta.
Z respektu k saúdskoarabské kultuře, která klade důraz na minimální odhalování ženského těla na veřejnosti, jsou všechny lokálně prodávané vozy vybaveny slunečními clonami na oknech předních dveří. Hyundai jako první výrobce v automobilovém průmyslu také vynalezl a montuje do svých vozidel systém pro detekci tradičního oděvu abája, takže se řidičky nemusejí obávat přivření jeho částí dveřmi vozidla.
„Naši kampaň jsme navrhli na základě neomezených perspektiv, které se nyní díky svobodné mobilitě otvírají saúdským ženám,“ řekl Wonhong Cho, výkonný viceprezident a marketingový ředitel společnosti Hyundai Motor. „Hyundai Motor bude i nadále podporovat nejen saúdské ženy, ale všechny ženy z generace Y po celém světě, které patří mezi naše nejdůležitější zákazníky.“
Hyundai také ustanovil „Pracovní skupinu pro péči o saúdské zákaznice“. Jejími členy jsou zaměstnankyně z různých oddělení, které budou vykonávat průzkum trhu, sestavovat marketingové a prodejní strategie a studovat místní islámské zvyky.