Hyundai představil vysoce výkonný model Veloster N určený pro americký trh. První model s označením „N“ tak na tamní trh zavádí novou platformu Veloster, která zákazníkům nabídne vysokou úroveň výkonu a sportovní atraktivity.

Vozy s označením „N“ zrychlí tep každého řidiče již při usednutí za volant. Automobilka se nezaměřuje jen na výkonové parametry, ale také na potěšení z řízení a „počet tepů za minutu“ místo pouhých „otáček za minutu“. Model Veloster N je nově vyvinutým vozem, který poskytne řidiči maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu na silnicích, i na závodním okruhu. N bylo zrozeno v Namyangu, v globálním výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v Koreji a přivedeno k dokonalosti na závodním okruhu na Nürburgringu. Začátek výroby je plánovaný na září 2018 a první vozy by měly být na trhu k dispozici v posledním čtvrtletí tohoto roku.

„Veloster N přináší automobilovým nadšencům novou úroveň zážitků,“ uvedl Albert Biermann, prezident a vedoucí divize vysokovýkonných vozů Hyundai Motor Group. „Je to další příklad schopností Hyundai vytvořit vzrušující sportovní vůz se skvělou dynamikou kombinovanou s cenovou dostupností.“

Veloster N nabídne exkluzivní přední lištu s mřížkou chladiče v N-designu s výraznými vzduchovými kanály pro lepší chlazení brzd. V nabídce jsou také exkluzivní boční prahy opět v N-designu a lehké 19palcové hliníkové ráfky s dvojitým paprskem s obráběným povrchem, které jasně odliší model N od ostatních modelů Veloster. Zádi modelu dominuje spoiler s integrovaným difuzorem a vysoce průtokový dvojitý výfukový systém.

Uvnitř vozu jsou exkluzivní sportovní sedadla N-design, N-designový volant a N-designová řadicí páka. Interiérové ​​detaily jsou zdůrazněny motivem N se zvýrazněnou modrou barvou.

Veloster N pohání motor o objemu 2,0 litru s turbodmychadlem a přímým vstřikováním o výkonu 275 koní při 6000 ot./min. a s točivým momentem až 353 Nm. Systém také využívá dvoustupňový indukční systém pro maximální výkon při všech otáčkách. Poměr komprese motoru je 9,5:1. Motor je propojen s šestistupňovou manuální převodovkou s krátkým posunem a schopností snižovat otáčky směrem dolů. Převodovka používá synchro kroužky opatřené uhlíkovým povrchem a vyztužením převodového materiálu pro hladší provoz a nižší celkovou sílu posunu spojenou s pozitivním záběrem. Spojka Veloster N využívá také konstrukci dvojitého obložení spojky pro zvýšení odolnosti proti roztržení a točivého momentu.

Přečtěte si také:  Tipy na vánoční dárky pro všechny, kteří mají rádi auta. Stylové repráky, koloběžky nebo oblečení

Model nabízí systém výběru režimu pohonu „N Grin Control“, který je schopen měnit kompletní nastavení vozu. Zahrnuje módy Normální, Sportovní, N, Eco, a N Custom. Jednotlivé jízdní režimy tak mají různé odezvy škrticí klapky motoru, přizpůsobené otáčky motoru, fungování výfukového systému, naladění diferenciálu, tlumičů a celkového charakteru řízení.