Nová generace Hyundai Santa Fe se představuje

Autor: Tisková zpráva - 22. 2. 2018


Hyundai Motor dnes oslavil světovou premiéru čtvrté generace modelu Santa Fe ve městě Goyang na severním okraji Soulu. Zcela nové Santa Fe 2019 navazuje na úspěchy svých předchůdců a kombinuje nejnovější technicky vyspělé systémy značky Hyundai s intuitivním ovládáním a prostorným interiérem.

Nová generace modelu Santa Fe reprezentuje neúnavné úsilí značky Hyundai o výrobu vozidel, která nabízejí inovace a design na světové úrovni. Zcela nové Santa Fe se začne vyrábět ve druhém čtvrtletí 2018 a bude uvedeno na globální trhy v průběhu letošního roku.

Čtvrtá generace Santa Fe navazuje na globální úspěchy tohoto modelu. První Santa Fe vybudovalo základy skvělé tradice vozů SUV společnosti Hyundai Motor,“ řekl Byung Kwon Rim, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Company. „Hyundai důsledně pečuje o své zákazníky. Nabízíme inovativní a jedinečné prvky aktivní bezpečnosti a největší vnitřní prostor ve své třídě, přispívající k ještě vyšší úrovni komfortu.“

Od uvedení první generace modelu Santa Fe na trh, tedy v roce 2000, se Hyundai stal etablovanou značkou v segmentu SUV. Tento model je milníkem v bohaté historii značky Hyundai v segmentu SUV a čtvrtá generace modelu Santa Fe bude i nadále imponovat zákazníkům svým prémiovým designem, prostorným interiérem a vyspělou technikou.

Prémiový design

Design čtvrté generace modelu Santa Fe přebírá nový vzhled a identitu rodiny SUV značky Hyundai. Moderní a elegantní dojem umocňují přitažlivé duálně uspořádané světlomety a charakteristická kaskádovitá maska chladiče značky Hyundai. Vnější design je charakterizován vizuální stabilitou široké karoserie a odvážným vzhledem s atletickými rysy. Ušlechtilé linie potvrzují postavení modelu na vrcholu produktové řady Hyundai v segmentu SUV.

Vnější design

Přední partii s kaskádovitou maskou chladiče dominují duálně uspořádané světlomety. Součástí tohoto designu jsou světla pro denní svícení LED, umístěná nad světlomety LED. Dynamický charakter profilu umocňuje elegantní linie střechy a odvážná boční charakterová linie, sahající od světlometů až k zadním svítilnám. Suverénní záď vytváří dojem stability a mezi její výjimečné prvky patří především jedinečná koncová světla a atraktivní design nárazníku.

Santa Fe je vzhledem ke svým vnějším rozměrům ještě markantnější. Díky vnější délce 4770 mm, vnější šířce 1890 mm a delšímu rozvoru 2765 mm je Santa Fe na silnici ještě dominantnějším vozem a také poskytuje více komfortu cestujícím.

 

Vnitřní design

Santa Fe má ušlechtilý interiér s ergonomickým uspořádáním. Pozoruhodné propojení designu s funkčností kombinuje prémiovou kvalitu s prostorným horizontálním uspořádáním a vylepšeným výhledem z vozu. Výhled dozadu optimalizují větší zadní boční okna, jejichž plocha je o 41 procent větší v porovnání s předchozí generací.

Sedadla řidiče a spolujezdce vpředu jsou pro maximální komfort a oporu stehen vybavena elektricky nastavitelnou délkou sedáku s 10 různými polohami.

Nové Santa Fe zvyšuje také komfort pro cestující na sedadlech ve druhé a třetí řadě, která jsou vhodná dokonce i pro dospělé osoby. Ve druhé řadě sedadel se prostor pro nohy zvětšil o 38 mm a sedadla jsou umístěna o 18 mm výš. Přístup k třetí řadě sedadel usnadňuje cestujícím nový sklápěcí mechanismus pro sedadla druhé řady s jednoduchým ovládáním. Výška stropu nad sedákem sedadel třetí řady je nyní o 22 mm vyšší.

Zvětšil se rovněž objem zavazadlového prostoru a jeho variabilita umožňuje nejrozmanitější využití v každodenním provozu.

Inovativní bezpečnostní technika

Hyundai důsledně pečuje o své zákazníky rovněž v oblasti bezpečnosti. Čtvrtá generace modelu Santa Fe splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy nabídkou nejlepšího souboru bezpečnostní výbavy ve své třídě, který zahrnuje několik inovativních bezpečnostních funkcí, nabízených poprvé v automobilovém průmyslu. Všechny funkce jsou součástí souboru prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů Hyundai SmartSense™.

Inovativní upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) detekuje pasažéry na zadních sedadlech, zejména děti, a upozorní na ně, pokud řidič vystupuje z vozu.

Také asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) je novinkou ve výbavě vozu značky Hyundai. Systém při couvání z míst se špatnou viditelností nejenže upozorňuje na případná vozidla, která se přibližují vzadu ze stran, ale také automaticky aktivuje brzdy.

Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) zabraňuje nehodám v situacích, v nichž se zezadu přibližují vozidla. Tehdy dojde k přechodnému uzamčení dveří ještě před jejich otevřením, aby mohli cestující vystupovat z vozu bezpečně.

Variabilní rozdělování točivého momentu se systémem HTRAC

Na základě techniky pohonu všech kol vyvinul Hyundai, v rámci interního vývoje, systém HTRAC, který umožňuje rozdělení hnací sily mezi jednotlivá kola. Název je kombinací počátečního písmene H značky Hyundai a první části slova „traction“. Variabilní rozdělování točivého momentu HTRAC umožňuje agilní ovladatelnost a lepší přenos točivého momentu v závislosti na adhezi kol a rychlosti jízdy.

HTRAC v kombinaci s jízdními režimy optimalizuje zrychlení, stabilitu a hospodárnost. Systém zvyšuje trakci na sněhu, šotolině i běžném povrchu silnic a zároveň zlepšuje chování vozidla při průjezdu zatáčkou. Poměr rozdělování točivého momentu se mění s jízdními režimy a je zobrazován na displeji panelu přístrojů. Ve sportovním režimu vylepšuje HTRAC akceleraci přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola. V komfortním režimu zvyšuje stabilitu přenosem až 35 % točivého momentu na zadní kola. V ekologickém režimu maximalizuje HTRAC hospodárnost přednostním pohonem předních kol. Na kluzkém povrchu rozděluje systém automaticky hnací sílu mezi všechna kola.

Vylepšené motory s novou 8stupňovou samočinnou převodovkou:

  • Korea/Evropa: motory splňují přísné emisní normy Euro 6
  • Všechny regiony: nová 8stupňová samočinná převodovka
  • Ostatní regiony: motor MPI 3,3 litru nahrazen verzí s větším zdvihovým objemem 3,5 litru
  • Severní Amerika: vznětový motor R 2,2 litru
 

Motor

Korea

Evropa

Ostatní regiony

Severní Amerika

Zážehové motory

2.4 GDI

 

 

2.0T GDI

  

 

2.4 MPI

 

 
 

3.5 MPI

  

 

Vznětové motory

R2.0

  
 

R2.2

Jízdní komfort a ovladatelnost

Strategie vývoje nového modelu Santa Fe se v oblasti zavěšení kol a řízení zaměřila na zrychlení reakcí vozidla na povely řidiče a zvýšení jízdní stability při současném zvýšení jízdního komfortu a snížení celkové hlučnosti.

Odpružení zajišťuje pocit plynulejší jízdy minimalizací přenosu rázů a vibrací při jízdě po nerovné silnici. Odpružení má tužší charakteristiku a svisle umístěné pružicí a tlumicí jednotky s delší dráhou propružení přispívají k vyšší úrovni jízdního komfortu.

Vně uložené svislé tlumiče optimalizují reakce a stabilitu při současné minimalizaci hlučnosti a vibrací během jízdy. Přenos hluku z podvozku do interiéru potlačuje vyztužený panel podlahy a použití většího množství zvukově izolačního materiálu v kobercích.

Na přání dodávaný systém udržování stálé světlé výšky zachovává světlou výšku nezávisle na zatížení vozidla.

Konektivita a asistenční systémy

Zcela nové Santa Fe nabízí zákazníkům vyspělé funkce v oblasti konektivity, které umožňují dokonalou integraci chytrého telefonu pro ještě intuitivnější a bezpečnější ovládání telefonu za jízdy.

Zákazníci mají na výběr tři systémy:

  • Na přání dodávaný informační a zábavní systém s 8“ displejem integruje veškeré navigační a multimediální funkce, včetně konektivity s podporou systémů Apple CarPlay a Android Auto. Ovládání vozidla usnadňuje zadní kamera se zobrazováním dynamických vodicích linií a pohledu na přívěs.
  • Systém Display Audio umožňuje cestujícím přenést menu chytrého telefonu na 7“ displej systému prostřednictvím systémů Apple CarPlay a Android Auto. Také systém Display Audio je vybaven integrovanou zadní kamerou se zobrazováním dynamických vodicích linií a pohledu na přívěs.
  • Systém Standard Audio s 5“ monochromatickým displejem TFT disponuje přijímačem rozhlasového vysílání, konektivitou Bluetooth a vstupy AUX-in a USB. Uprostřed panelu přístrojů, mezi oběma hlavními přístroji, je navíc umístěn nový 7“ barevný displej TFT informačního systému řidiče.

Průhledový displej s nejvyšším jasem ve své třídě

Santa Fe je jako první SUV značky Hyundai vybaven průhledovým displejem, který promítá důležité provozní informace na čelní okno. Řidič tak může rychleji vnímat informace bez rozptylování pozornosti a nerušeně se věnovat sledování dopravní situace.

Zobrazení promítané do vzdálenosti dvou metrů má úhlopříčku osm palců a nejvyšší jas ve své třídě, jehož hodnota převyšuje 10 000 kandel na metr čtvereční. Nový průhledový displej tak zaručuje nejlepší čitelnost za různých světelných podmínek. Řidič si může individuálně nastavit úhel i výšku pro optimální čitelnost. Tento displej podporuje bezpečnost provozu zobrazováním informací, mezi něž patří rychlost jízdy, pokyny navigačního systému, množství paliva v nádrži, upozornění asistenčních systémů a dalších prvků aktivní bezpečnosti.

Bezkabelové indukční nabíjení

Santa Fe poskytuje také podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů, díky níž mohou mít cestující své telefony vždy v pohotovosti. Stav nabití telefonu signalizuje malý světelný ukazatel nad podložkou. Po vypnutí zapalování se na centrálním displeji panelu přístrojů objeví upozornění, aby řidič telefon uvnitř vozu nezapomněl. Santa Fe je standardně vybaveno také vstupy USB a AUX.

Hyundai SmartSense: nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti

Nová generace Santa Fe je vybavena nejnovějšími prvky aktivní bezpečnosti a asistenčními systémy Hyundai SmartSenseTM, a díky tomu splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti. Mezi ně patří asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning), asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistent pro upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert), asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) a asistent pro sledování omezení rychlosti SLIF (Speed Limit Info Function).

První asistent ROA (Rear Occupant Alert) v automobilovém průmyslu chrání děti

Nově vyvinutý asistent pro upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) je nejnovější součástí souboru prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSenseTM. ROA sleduje prostor zadních sedadel a upozorní na přítomnost cestujících na zadních sedadlech, pokud řidič opouští vozidlo.

Ultrazvukový senzor detekuje pohyby dětí nebo domácích mazlíčků na zadních sedadlech. Systém nejprve po vypnutí motoru upozorní řidiče, aby zkontroloval zadní sedadla zprávou na centrálním displeji panelu přístrojů. Pokud systém detekuje pohyb na zadních sedadlech i po uzamčení vozidla řidičem, aktivuje houkačku a přerušovaně rozsvítí světla. Systém se aktivuje i v případě, že se dítě náhodně uzamkne uvnitř vozu.

Asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist)

Asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) upozorňuje řidiče a automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi s vozidly, která se přibližují ze stran, například při couvání z úzkého vjezdu se špatným výhledem. Systém snímá radarovými senzory na rozích zádě oblast za vozem v rozsahu 180 stupňů. Asistent RCTA se aktivuje po zařazení zpětného chodu.

Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist)

Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) zabraňuje nehodám způsobeným otevřením dveří v situacích, v nichž se zezadu přibližují vozidla. Systém radarovým senzorem detekuje přijíždějící vozidla a upozorní řidiče na otvírané dveře (dveře bez dětské pojistky). Pokud se řidič pokusí odemknout dveře s dětskou pojistkou a systém detekuje přibližující se vozidlo, zůstane dětská pojistka aktivována a zazní zvukové upozornění.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců

Santa Fe 2019 je vybaveno asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, vyspělým prvkem aktivní bezpečnosti, který upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarové a kamerové senzory vpředu a pracuje ve třech stupních. Zpočátku upozorní řidiče vizuálně a akusticky. Brzdy aktivuje v souladu s mírou rizika kolize. Maximální brzdnou sílu používá k odvrácení kolize nebo minimalizaci poškození, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile před vozem zaznamená jiné vozidlo nebo chodce, při jízdě rychlostí 10 km/h nebo vyšší.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist)

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) upozorňuje řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí vyšší než 60 km/h na základě sledování polohy vozidla. Začne-li vozidlo přejíždět bílou, šedou nebo modrou plnou či přerušovanou podélnou čáru, zazní výstražné upozornění. Poté následuje zvukové a vizuální upozornění, po němž přichází na řadu zásah do řízení, který vrátí vozidlo zpět do bezpečného směru v jízdním pruhu.

Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)

Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) používá rovněž radarový senzor ke sledování oblasti za vozidlem a vedle něj vzadu. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Aktivuje-li řidič v této situaci ukazatele směru, zazní zvukový signál. To platí také v situaci, kdy se řidič rozhodne pro změnu jízdního pruhu, v němž je detekováno jiné vozidlo.

Nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti

Santa Fe 2019 poskytuje cestujícím v případě kolize nejvyšší míru ochrany díky mimořádně odolnému skeletu vnitřního prostoru z vysokopevnostní oceli, velmi účinnému pohlcování nárazové energie a minimálním deformacím interiéru.

Pasivní bezpečnost optimalizuje vyšší tuhost karoserie, která chrání cestující v případě kolize. Díky většímu počtu dílů vyráběných metodou tváření za tepla včetně tvrzení a většímu průměru svarů se podařilo snížit hmotnost vozu a zároveň zajistit nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Odolná a lehká karoserie zvyšuje jízdní dynamiku i bezpečnost cestujících. Vysokopevnostní oceli mají v konstrukci skeletu karoserie modelu Santa Fe 57% podíl, což je nejvyšší hodnota ze všech vozidel značky Hyundai a o 15 % vyšší než u předchůdce.

V interiéru modelu Santa Fe je rozmístěno celkem šest airbagů – dva čelní, dva boční a dva okenní airbagy pro první i druhou řadu, které chrání řidiče a cestující.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru