Hyundai IONIQ přichází do Evropy

Autor: Tisková zpráva - 22. 7. 2016


Hyundai IONIQ je první automobil na světě nabízený ve třech variantách elektrifikovaných poháněcích ústrojí. Modelovou řadu tvoří IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. Zákazníci se mohou navíc těšit na nejmodernější techniku v oblastech konektivity a bezpečnosti, doplněnou rozšířenou zárukou, která nemá konkurenci.

„Hyundai Motor se již výrazně osvědčil v oblasti elektrifikovaných poháněcích ústrojí výrobou průkopnického elektromobilu ix35 Fuel Cell s vodíkovými palivovými články, stejně jako prodejem několika hybridních modelů včetně verzí s možností vnějšího nabíjení po celém světě. Nyní představujeme IONIQ, což je náš první model, který budeme na trh dodávat s hybridním a elektrickým pohonem včetně variant s možností vnějšího nabíjení,“ uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 %), největším výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.

Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje největší výkon 32 kW/43,5 koní a maximální točivý moment 170 Nm a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí největší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW/141 koní a točivý moment až 265 Nm. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW/61 koní a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 pouhých 32 g/km.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 Nm elektromotoru s největším výkonem 88 kW/120 koní je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe dodal: „Máme ambici stát se jednou z vedoucích značek v Evropě v oblasti elektrifikovaných vozidel a být v Top 3 v segmentech vozidel s hybridními a elektrickými pohony, včetně hybridního pohonu s vnějším nabíjením. S modelem IONIQ činíme elektrickou mobilitu dostupnější pro každého.“

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru