CUPRA Formentor je prvním autem nové subznačky automobilky SEAT. Jde o stylové SUV, které může pohánět až dvoulitrové TSI s 310 koňmi. Zatím jde o horkou novinku na trhu, ale německý tuner Friedrich Motorsport už pro něj představil nový výfuk.
Německá společnost zatím ukázala prototyp, ale už ten má potřebnou homologaci. Vypadá podobně jako sériový výfuk, má dvě koncovky výfuku po každé ze stran nárazníku, takže stejně jako u sériového CUPRA Formentoru oddechuje motor celkem ze čtyř koncovek. Friedrich Motorsport však udělal koncovky většší, mají průměr 76 mm. A také mají vcelku zajímavý zvuk.
https://www.facebook.com/friedrichmotorsport/posts/3064639557116560?__cft__[0]=AZU7KgSEFTaa_yZ4ynHcV3ByvKUulVMAaga2S0O8puMA9E5Sb6HkSQmXoZHm9bLkzEVJHs4bommRu0IDhISpn2BolVledyFC7xlba-JkqXINeAG2OpBBRUBvx59x-72T_FY-nZ2zsUZ2HOH5SselF9Ii&__tn__=%2CO%2CP-R
Stejně jako sériový výfuk u CUPRY Formentor, umí i ten od Friedrich Motorsport měnit zvuk. Dostal totiž klapky, které se dají otevřít i zavřít. A nechybí ani filtr pevných částic, který je i v sériovém výfukovém potrubí, takže auto i po úpravě splňuje potřebné ekologické předpisy a emisní normy.
Jak upravený výfuk zní, si můžete poslechnout v tomto videu:
A tady si pro porovnání můžete poslechnout zvuk sériového výfuku:
Upravený výfuk je o něco hlasitější, ale rozdíl – i díky filtru pevných částic – není nijak zásadní. Koncovky jsou však už na první pohled mnohem větší. Cena zatím zveřejněna nebyla, ale pokud budeme vycházet z ceny výfuku pro praktičtější SUV CUPRA Ateca, pak můžeme očekávat cifru kolem 1700 eur, což je v přepočtu kolem 44 tisíc korun.