Legendy 2024 | Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT je o 8 cm širší a o 4 cm nižší. Prohlédnout si ho můžete na Legendách

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Ford - Foto: Pavel Srp - 1. 6. 2024


Na pražském holešovickém výstavišti o tomto víkendu probíhá motoristická slavnost Legendy. K vidění jsou tu nejen veterány a klasická auta, supersporty, závodní stroje, ale také nejnovější modely některých značek. Svůj stánek tu má třeba i Ford, který zde prezentuje zejména modely Mustang, ale také žhavou novinku pick-up Ford Ranger MS-RT.

Širší, nižší a sportovnější

Ford Ranger si už dnes můžete koupit v mnoha výbavách a speciálních verzích, kterým jasně dominuje Raptor. Ten poznáme podle vzhledu na první pohled, ale zdárně mu bude na paty šlapat právě novinka MS-RT. Obě dvě auta ovšem stojí na úplně opačném spektru použití, protože zatímco Raptor je určen hlavně mimo silnici, tak MS-RT naopak na silnici.

Ford Ranger MS-RT existoval už i v předchozí generaci, ale šlo o auto, které dostalo jen pár decentních doplňků na karoserii. U nové generace je to ovšem úplně jinak. Tohle auto naživo působí skvěle. Mohou za to rozšířené blatníky, jejich šířka narostla celkem o 82 mm. Současně s tím jsou tu také jiná 21″ kola, která jsou širší a mají nižší ET. Obutá jsou do silničních pneumatik Continental. Auto sedí také blíž k asfaltu, je totiž sníženo celkem o 4 cm, oproti všem ostatním verzím má úplně jiné tlumiče i pružiny.

Nejsou to samozřejmě jediné úpravy, je jich tady mnohem víc. Speciální je maska chladiče s velkými otvory ve tvaru včelích pláství, jiný je také přední nárazník s integrovaným spojlerem. Jiné jsou také prahy, přičemž všimnout si můžete toho, že tu chybí klasické nášlapy. To Ford dokáže řešit elektricky vyklápěcími nášlapy, které se automaticky aktivují po otevření jakýchkoliv bočních dveří. Zadní pohled pak prozradí upravený nárazník s integrovaným difuzorem, ale také spoiler na korbě ve stylu kachního ocasu a také spoiler na střeše kabiny. Není to pouze design, ale tvary karoserie včetně spoilerů byly optimalizovány pomocí počítačových simulací a vylepšují aerodynamiku.

Pár změn je také v interiéru. Je tu nový, dole zploštělý volant s vyznačením středové polohy modrým proužkem na 12. hodině. Ještě zajímavější jsou sportovní skořepinová sedadla s opravdu výrazným bočním vedením. A pak je tu ještě několik dalších drobností, jakými jsou například plaketka u voliče převodovky, speciální prošívání a podobně.

Technika (takřka) beze změny

Ford Ranger MS-RT vychází z výbavy Wildtrak, takže je docela bohatě vybavený. Znamená to také fakt, že pod kapotou má třílitrový naftový šestiválec, což je pro MS-RT jediná volba. Jeho výkon je 240 koní a točivý moment vrcholí 600 Nm.

S motorem je spojena výhradně 10stupňová automatická převodovka, která pohon od motoru posílá na všechna čtyři kola. Jde o čtyřkolku e4WD, která umí fungovat jako automatická čtyřkolka (pohon předních kol si k těm standardně poháněným zadním dokáže připojovat v režimu ‚4A‘ zcela sama), případně jako čistá zadokolka anebo jako stálá čtyřkolka s rozdělením hnací síly v poměru 50:50. Nechybí ovšem ani redukce nebo uzávěrka zadního diferenciálu.

Pořád dokáže i pracovat!

I když tohle auto vypadá vážně stylově, neznamená to, že by snad neumělo pracovat. Pořád je to totiž pick-up s rámovou konstrukcí a korbou. Tu může za příplatek krýt elektricky ovládaná roleta, pod níž můžete naložit asi tunu materiálu. Pokud by to nestačilo, můžete i za Ford Ranger MS-RT zapřáhnout vozík. Jeho hmotnost může být až 3,5 tuny.

Cena

A pokud by vás zajímalo, co vás bude Ford Ranger MS-RT stát, pak vězte, že v České republice je cena stanovena stejně jako za Ford Ranger Raptor. Ceník začíná na 1 593 000 Kč bez DPH, respektive 1 927 530 Kč včetně DPH.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru