Běžný Ford Focus je stálicí na většině silnic a pokud se nejedná o verzi ST, případně RS, moc rozruchu nevzbudí. Tahle verze by však dělala pravý opak! A to jednak kvůli brutálnímu aerodynamickému kitu, ale hlavně kvůli tomu, co se line z výfuků. Tenhle speciál má totiž uprostřed umístěný, ručně stavěný motor s kódem VR38DETT, který můžete znát zejména jako malou atomovou elektrárnu pod kapotou Nissanu GT-R.
[fbvideo link=“https://www.facebook.com/PACE.Innovations/videos/1020710914655470/“ width=“620″ height=“349″ onlyvideo=“1″]
Motor však oproti své sériové verzi z R35 GT-R dostal poměrně zásadní výkonovou injekci. V závodním speciálu odvozeném z Fordu Focus produkuje maximální výkon 850 koní (625 kW) a 976 Nm točivého momentu. Všechen ten výkon putuje přes šestistupňovou sekvenční převodovku Holinger MFT typu transaxle na přední kola a vzhledem ke koncepci poté zpět do diferenciálu mezi zadními koly.
Za volant této brutality usedne závodník jménem Tony Quinn, který se po loňském debutu na akci Repco Race to the Sky, která se odehrávala na Novém Zélandu, chystá na notně známější akci, legendární Pikes Peak. Na fotografiích můžete vidět jak rozsáhlé jsou úpravy, a že z Focusu vážně nezůstalo mnoho. Jednotlivé panely karoserie jsou vyrobené z karbonu, výslednou hmotnost se nám nepodařilo zjistit, speciál je totiž stále ještě ve finálním ladění.