Asi nikomu neušly zprávy týkající se postupného zákazu prodeje spalovacích motorů. Dít se tak bude především v Evropě a pod taktovkou evropského parlamentu, který za zákazem spalovacích aut vidí jedinou možnou cestu k čistějšímu ovzduší. Spekulovat o tom, jestli je to správná cesta nebo ne, nemá smysl. Ostatně, těmto evropských vyjádřením už se většina automobilek začala pomalu ale jistě přizpůsobovat. Drtivá většina nabízí, když ne čistokrevný elektromobil, tak alespoň nějakým způsobem elektrifikované modely.
Ano, jsou značky, jako třeba Alpina, které si stojí za tím, že elektromobilitu hodlají dále ignorovat, ale takových je jako šafránu. Elektrifikaci už začínají ohlašovat i značky, u kterých jsme zvyklí i na plnotučné motory V12, jako třeba Ferrari. To před nedávnem ohlásilo, že svůj vůbec první plně elektrifikovaný model představí a zákazníkům nabídne v roce 2025. Před pár dny pak přidalo další prohlášení, tentokrát celkem překvapivé.
Italský výrovce supersportovních aut, respektive šéf automobilky John Elkann, agentuře Reuters řekl, že se vlastně na zákaz spalovacích motorů celkem těší. Tohle překvapivé prohlášení má vcelku jednoduché vysvětlení. Podle Elkanna je to vlastně velká příležitost vyrábět zajímavější a jedinečnější produkty než doposud. Využívat elektrifikaci, nejnovější technologické postupy a elektronické vychytávky, je podle něj prostě skvělé. Regulaci spalovacích motorů vidí tedy Ferrari jako vítanou změnu.
Značí to dvě věci. Jedna je ta, že John Elkann je založením optimista, který sklenici vždy vidí poloplnou a ne poloprázdnou. A druhou, že Ferrari už zřejmě má jasné plány na dobu elektrifikovanou a nejspíš na ni má připraveno také dost peněz. Jinak si to nadšení ředitele značky vysvětlit neumíme.