Historicky první sériově vyráběný a prodávaný elektromobil značky ŠKODA bude uveden do výroby v druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům zamíří počátkem příštího roku. ŠKODA AUTO tak chce v předstihu oslovit ekologicky a ekonomicky smýšlející jednotlivce i firmy oceňující přednosti elektrického pohonu zejména v městském a příměstském provozu.
„Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „S modely CITIGOe iV SUPERB iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky ŠKODA, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.
Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.
„Skupina ČEZ má již v současnosti největší síť dobíjecích stanic v tuzemsku a ke stávajícím více než 170 přibývá každý týden nová. Dobíjení v rámci akce ‚Rok zdarma s ČEZ‘ nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ. „Jsme zároveň největší výrobce elektřiny z čistých zdrojů v Česku. Elektromobilisté tak mají jistotu, že elektřina pohánějící jejich CITIGOe iV je 100% zelená,“ uzavírá Pavel Cyrani.
ŠKODA CITIGOe iV zaujme na první pohled novinkami ve svém vnějším designu. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA.
ŠKODA CITIGOe iV: první elektromobil značky představen. Co můžeme čekat?
Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích. ŠKODA CITIGOe iV je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16. Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.
Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč). ŠKODA zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie.
Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie. Městský vůz s nulovými lokálními emisemi CO2 je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 Nm. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h. Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.
Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox). Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.
Vedle čistě bateriového elektromobilu CITIGOe iV obohatí nabídku značky ŠKODA na českém trhu rovněž plug-in hybridní varianta – SUPERB iV, dostupná v závěru letošního roku resp. počátkem roku 2020. První sériově vyráběný model značky ŠKODA s plug-in hybridní technologií, kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW/218 koní.
Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě ŠKODA SUPERB SPORTLINE. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.
Doporučená prodejní cena vozu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč, první vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020. Plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV startuje na částce 876 900 Kč.
Pod kapotou plug-in hybridu Škoda Superb iV aneb co vše by vás mohlo zajímat?