2021-Renault_Duster-Rusko- (2)

Duster existuje i jako Renault. Má hezčí interiér a v nabídce je i s automatem

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Renault - Foto: Renault - 22. 2. 2021


Dacia udělala za poslední roky opravdu velký skok. Dnešní modely Duster a Sandero jsou schopná, pohodlná a mohou být i poměrně slušně vybavená auta. Není tedy divu, že na některých trzích se modely Dacia prodávají jako Renault. Třeba v Rusku si můžete koupit Renault Duster s mnohem hezčím interiérem, než má Dacia Duster i hodně pěknou výbavou, ale současně za nižší cenu.

Tato nová generace Renaultu Duster se tam ovšem začala prodávat teprve nedávno, tedy čtyři roky potom, co ji Dacia uvedla na středoevropském trhu, včetně České republiky. To ovšem na ruském trhu není nic divného, vždyť se tu stále jako nová prodávají i mnohem starší auta- například LADA Largus, která je vlastně také převlečenou Dacií Logan MCV.

První pohled na karoserii nového Renaultu Duster zepředu nebo zezadu prozradí velká loga Renault. Čelní pohled ještě prozradí jinak tvarovanou masku chladiče i nárazník, který náleží do rodiny Renault. Zboku a zezadu už ale rozdíl prakticky není.

Další změny si ale všimnete po otevření dveří, kde je ve vyšších výbavách úplně jiný a výrazně větší displej infotainmentu s dotekovým ovládáním. A jiná je i vrchní část palubní desky včetně výdechů klimatizace a topení. Palubní deska, respektive právě středový panel totiž vypadá jako ten z modelu Renault Arkana (ovšem nikoliv v evropské specifikaci).

Upravená je – oproti tomu, co známe – zčásti i nabídka motorů. Základ nabídky tvoří atmosférický 1,6litrový benzinový čtyřválec s výkonem 114 koní v případě kombinace s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol, respektive 117 koní, pokud bude motor spojen s šestistupňovým manuálem a s pohonem všech kol.

Zájemci si ovšem mohou vybrat i atmosférický benzinový dvoulitrový čtyřválec, jehož výkon je 143 koní. Ten je spojen výhradně manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech čtyř kol.

A konečně je tu i 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec TCe s výkonem 150 koní, který pohání všechna čtyři kola a v nabídce je nejen s šestistupňovým manuálem, ale i s převodovkou CVT, kterou Renault označuje jako X-Tronic (ten u nás ani nemáme).

V nabídce je ovšem i naftový motor, kterým je čtyřválec dci s objemem 1,5 litru. Ten nabídne výkon 109 koní, manuální šestistupňovou převodovku a pohon všech kol.

A zajímavá je i cena, protože ta základní startuje na částce 945 tisíc rublů (celý ceník je ke stažení zde), což je v přepočtu podle aktuálního kurzu ČNB přibližně 272 tisíc korun. Nejlevnější česká Dacia Duster vyjde na 279 900 Kč. To žádný velký rozdíl není, ten však nastává u nejlevnější čtyřkolky. V Rusku za ni dáte 1 150 000 rublů (v přepočtu 332 tisíc korun) s benzinovou jedna šestkou nebo 1 230 000 rublů (v přepočtu 355 tisíc korun) se 109koňovou naftovou jedna pětkou Pokud chcete čtyřkolku u nás, tak ji se 114koňovou naftovou jedna pětkou můžete mít za 455 tisíc korun (český ceník najdete zde).

Navíc si v rámci příslušenství můžete pořídit i 16″ litá kola s terénními pneumatikami.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru