Renault včera na mezinárodním autosalonu v Moskvě představil svůj nový showcar ARKANA. Vůz segmentu C s karoserií kupé-crossover, který navazuje na velmi úspěšné modely, které před lety masově rozšířilo BMW X6.

Showcar Renault ARKANA je předobrazem nového vozu Renault světového rozměru, který značka uvede na trh v roce 2019 v rámci svého strategického plánu Drive the Future.

Bude se vyrábět a prodávat v několika zemích po celém světě, aby podpořil expanzi skupiny Renault na zahraniční trhy. Nejprve se bude vyrábět v závodě Renault v Moskvě a prodávat v Rusku, aby přispěl k ambicím značky na ruském trhu, který je pro Skupinu klíčový.

Lokální výroba představuje velkou výhodu v oblasti konkurenceschopnosti. Renault Russie slaví tento rok 20. výročí. Značka Renault již není považována za zahraniční značku zejména od doby, kdy se v rámci partnerství s automobilkou AVTOVAZ vyrábí v závodě v Moskvě a v Togliatti.

Prodávat se bude v Rusku a posléze ve Společenství nezávislých států (SNS), což je organizace zahrnující 9 z 15 bývalých svazových republik Sovětského svazu. Rusko je nyní druhým trhem skupiny Renault a do konce plánu Drive the Future se má stát prvním trhem Skupiny.

Přečtěte si také:  Řidič se po telefonu nechal navigovat kadeřnicí. Málem skončil ve vodní nádrži

Renault je nyní většinovým akcionářem ruského výrobce automobilů AVTOVAZ, držitele mytické značky LADA. V roce 2017 skupina Renault tvořila téměř jednu třetinu ruského trhu (448 270 prodaných vozů / 28 % tržního podílu). V roce 2017 zvýšila Skupina své prodeje o 16,9 % na ruském trhu, který poprvé před 4 lety zaznamenal nárůst (12,2 %).