Za poslední dekádu se interiéry aut výrazně proměnily. Přibyly displeje a naopak ubylo fyzických ovladačů. To se sice nijak výrazně nezmění, ale přesto se alespoň fyzická tlačítka a ovladače vrátí. Slibuje to alespoň šéf výzkumu a vývoje značek SEAT a CUPRA Werner Tietz.
Koncern Volkswagen je jednou ze značek, která se do „digitální ovládací doby“ pustila ve velkém. V modelech koncernu Volkswagen se prakticky u všech mainstreamových značek z kabiny ztratila fyzická tlačítka a nahradilo je ovládání přes displeje nebo dotekové plošky. Jenže v koncernu si ze zpětné vazby někdy něco berou, takže už se fyzická tlačítka namísto dotekových plošek začaly vracet na volanty. A bude se v tom i nadále pokračovat.
Ovládání většiny výbavy auta přes dotekový displej infotainmentu ovšem modelů v koncernu Volkswagen zůstane. Podle šéfa výzkumu a vývoje značek SEAT a CUPRA Wernera Tietze se ovšem změny a vylepšení chystají.
„Mám tři děti ve věku, kdy už mohou samy řídit, a milují dotykovou obrazovku, nemají s ní žádný problém,“ řekl Tietz pro Auto Express a dodává: „Myslím si, že je potřeba najít správnou rovnováhu – u některých prvků v autě bych preferoval mechanické spínače a ovladače, ale úplně se vzdát dotykových obrazovek by možná pro mladší generaci nebylo správné.“
Tietz ovšem také řekl, že i tak budou mít modely koncernu VW v budoucnu o něco více tlačítek, ale už se nevrátí ke kabinám přeplněným fyzickými ovladači. „Například nastavení hlasitosti je podle mě prvek, kde je fyzické tlačítko nezbytné, protože se s ním mnohem lépe manipuluje.“