Už dlouhou dobu se vedou diskuze nad tím, jestli automobilové závody, tedy hlavně ty vysoce profesionální, patří na městské okruhy. Problém s nimi je ten, že ačkoliv jsou divácky velmi zajímavé, prakticky to znamená, že jak auty vystartují, tak také dojedou. Tratě jsou velmi úzké a předjíždět se na nich dá jen velmi těžko.
Ze stejného důvodu je toto předjíždění navíc extrémně nebezpečné. Na městském okruhu prostě stačí jediná nehoda, byť nemusí být vážná, a pořádný průšvih může být na světě. Problém s jistou monotónností závodu ukazuje třeba VC Monaka Formule 1. Ano, má svou historii, je, obzvlášť z výšky, krásná na pohled, ale právě tam funguje to, že jak monoposty vyjedou, tak většinou i dojedou.
A to nemluvíme o riziku nehody. Své by o tom mohlo vyprávět takřka celé startovní pole závodu WTCR, který se jel v portugalském Vila Realu. Hned v prvním kole došlo k nehodě dvou aut, která využila takřka jedinou možnost, kdy mohou bojovat o první místo. Ale právě kvůli rozměrům městské trati se havarovaným vozům nebylo kde vyhnout, a tak do nich nabourali prakticky všichni ostatní jezdci závodu. Neměli totiž jedinou šanci, jak kolizi zabránit. Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale škody na závodních speciálech jdou do milionů eur.