Dacia_Jogger-predek-nove_logo

Dacia hlásí v prvním pololetí prodejní úspěch. Navzdory celkovému poklesu trhu svůj prodejní podíl zvýšila

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Dacia - 18. 7. 2022


Objemy Dacie, které rostou o 5,9 % oproti předchozímu roku, v roce 2022 dosahují 277 885 prodaných kusů na trhu, který je silně postižen epidemiologickou krizí a krizí v oblasti elektronických součástek. Ve své obchodní oblasti zvyšuje Dacia svůj podíl na trhu o 0,8 bodu na 3,9 % na trhu, který klesl o 14,6 %.

Růst značky Dacia je způsoben zejména úspěchem jejich nových výrobků. V prvním poletí roku 2022 posiluje Dacia své 3. místo na evropském trhu osobních vozidel v prodeji fyzickým osobám.

Pokud se na situaci podíváme podrobně, tak Dacia je na stupních vítězů v prodeji osobních vozidel privátním zákazníkům: v Rumunsku (1. místo), v Portugalsku (1. místo), ve Francii (2. místo), v Itálii (3. místo), v Polsku (3. místo), v Chorvatsku (3. místo), v České republice (3. místo), v Maďarsku (3. místo). Značka je těsně pod stupni vítězů ve Španělsku (4. místo) a v Belgii (4. místo). V Německu si značka oproti prvnímu pololetí roku 2021 polepšila o 4 místa (9. místo) a zaznamenala 2. největší zlepšení na trhu osobních vozidel pro zákazníky z řad fyzických osob. Mimo Evropu udržuje Dacie své prvenství v Maroku.

Kumulované objednávky modelu Dacia Spring a modelů využívajících LPG (ECO-G, až o 10 % emisí CO2 méně) představují přibližně každé druhé vozidlo (48 % objednávek v oblasti prodejů Dacie mimo Maroko). Tento mix si polepšil o 7 % oproti prvnímu pololetí roku 2021.

Český trh za první pololetí 2022: Prodeje osobních automobilů nadále klesají, motocykly trhají rekordy

V ČR nejdynamičtější růst v TOP 10

Obchodní výsledky značky Dacia v České republice se za první pololetí letošního roku nesou ve stejném pozitivním duchu jako ty evropské:

  • s 4473 registrovanými osobními vozy ke konci června 2022 zaznamenává Dacia nejdynamičtější růst (+39 % oproti 1. pololetí 2022) mezi 10 největšími značkami v ČR
  • značka Dacia získala hned 4 místa v žebříčku osobních automobilů (TOP6) s podílem na trhu 4,5 % (+1,7 %)
    Dacia se umísťuje na 3. místě v prodeji privátní klientele s podílem na trhu 10,8 % a je 1. dováženou značkou v ČR
  • Na tomto výsledku se podílí celá modelová řada, neboť v červnu 2022 na trhu prodeje soukromým osobám zaujímá Dacia Duster 2. místo (nejprodávanější SUV), zcela nová Dacia Jogger 5. místo a Dacia Sandero 6. místo (nejprodávanější malý vůz)
  • Dacia Jogger, nejdostupnější 7místný rodinný vůz na trhu (u našich prodejců od dubna 2022), zaznamenal za prvních 6 měsíců roku 2022 více než 2 000 objednávek

Silná výrobní řada se čtyřmi pilíři

  • Spring: na stupních vítězů 100 % elektrických vozidel na evropském trhu osobních vozidel pro zákazníky z řad fyzických osob
  • Sandero: nejprodávanější model na evropském trhu osobních vozidel pro zákazníky z řad fyzických osob od roku 2017
  • Duster: nejprodávanější SUV na evropském trhu pro zákazníky z řad fyzických osob od roku 2018
  • Jogger: 7místný rodinný vůz za nejlepší cenu na trhu, který se objednává nejvíce ve verzi s nejlepší výbavou (64 %)

Nová identita značky

Červen 2021: nová identita značky se prezentuje v komunikačních nástrojích značky a v reklamě.

Dacia mění logo. Je graficky jednodušší a podle značky „vyvolává na první pohled dojem síly a stability“

Začátek roku 2022: prodejní místa postupně přecházejí na novou image značky navenek a posilují tak viditelnost sítě obchodních zastoupení značky Dacia.

16. června 2022: jsou otevřeny objednávky modelů značky Dacia (mimo Lodgy) s novou identitou (nový znak, nový logotyp, nové barvy). První vozy budou dodány na konci roku 2022.

Modely Dacia dostanou nové označení. Vpředu bude logo, vzadu nápis

Říjen 2022: sortiment výrobků s novou vizuální identitou značky a nový znak Dacia Link budou představeny na autosalonu v Paříži. Tyto nové modely je už nyní možné znázornit v rozšířené realitě s novou aplikací Dacia AR, která už byla stažena více než 12 000krát.

„Růst a obchodní úspěchy Dacie na trhu, který je zjevně v recesi, potvrzují relevantnost jejího postavení založeného na nejlepším úrovni poměru mezi službami a cenou. Elektromobily a verze LPG ECO-G tvoří téměř polovinu zákaznických objednávek v prvním pololetí roku 2022 a představují reakci na návrh Dacie týkající se na rozumnějšího využívání automobilů,“ říká Xavier Martinet, Ředitel marketingu, prodejů a obchodních operací značky Dacia.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru