Dacia zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2023 výrazně vyšší objemy prodeje a dosáhla rekordních tržních podílů s výrazným meziročním růstem. Pokud se podíváme na země, kde se vozy Dacia prodávají, značka prodala 171 789 kusů (OV+UV), což je o 34,3 % více než ve stejném období loňského roku.
Na pozadí představené nové identity značky vzrostl podíl značky Dacia na evropském trhu osobních automobilů o významných 0,8procentního bodu na 4,6 %, což je největší nárůst mezi 30 největšími automobilovými značkami.
Ve Francii, která je největším trhem značky Dacia, bylo v prvním čtvrtletí zaregistrováno 38 938 vozů, což představuje nárůst o 32,6 % oproti roku 2022. Tento výkon znamená zvýšení tržního podílu o 1,2 bodu na 7,6 % (PC+LCV). To je pro značku Dacia nový rekord z hlediska objemu a podílu na trhu, který potvrzuje její třetí místo na francouzském trhu osobních automobilů, a to ve všech prodejních kanálech. Čtyři modely (Sandero na prvním místě, Spring na 4. místě a lídr na trhu 100% elektrických vozů, Duster na 5. místě, Jogger na 10. místě) jsou v první desítce prodejů soukromým zákazníkům.
Dacia Jogger slaví 100 tisíc vyrobených kusů. Nepotřebovala na to ani jeden rok
V Itálii dosáhl v prvních třech měsících objem 25 142 kusů, což představuje nárůst o 29,7 %, a tržní podíl 5,3 % (osobní + lehké užitkové vozy), což představuje nárůst o 0,2 bodu. Dacia se poprvé stala nejprodávanější značkou pro soukromé zákazníky s tržním podílem 9,6 %.
Silně rostoucím trhem pro značku Dacia bylo také Německo, kde bylo prodáno 16 399 vozů, což představuje nárůst o 30,4 % a tržní podíl 2,2 % (OV+UV), což představuje nárůst o 0,4 bodu. Jednalo se o druhé nejlepší čtvrtletí značky na německém trhu v historii.
Prodeje ve Španělsku se v prvním čtvrtletí výrazně zvýšily – o 140,1 %. Dacia prodala 11 650 vozů a dosáhla tržního podílu (PC + LCV) 4,3 %, což představuje nárůst o 1,7procentního bodu.
Všech pět nejprodávanějších osobních automobilů v Rumunsku jsou modely Dacia. Značka zaznamenala 13 651 kusů, což představuje nárůst o 81 % (osobní + lehké užitkové vozy), a dosáhla tak tržního podílu 33,1 %, což je o 9,8 bodu více než ve stejném období loňského roku.
Energický vstup do roku 2023
V prvním čtvrtletí Dacia pokračovala v rozšiřování své elektrifikované nabídky. Jogger HYBRID 140, první hybrid v nabídce značky Dacia a nejdostupnější hybridní rodinný vůz na trhu, se na skladbě objednávek podílí téměř 25 %.
Spring je hnací silou cenově dostupné elektromobility, která od svého uvedení na trh zaznamenala téměř 110 000 objednávek. Nový motor ELECTRIC 65 v kombinaci s novou specifickou převodovkou (která snižuje točivý moment přenášený na kola) zajišťuje větší zrychlení a akceleraci v širším rozsahu použití, díky čemuž je Spring univerzálnější a jízda zábavnější.
Dacia Spring se představuje v nové výbavě Extreme a s novým motorem
Výbava Extreme, která byla uvedena na trh 1. března současně se čtyřmi základními modely značky, ztělesňuje outdoorové hodnoty značky Dacia. Výbava Extreme se vyznačuje dobrodružným designem a jedinečným obsahem. Outdoorovou tematiku posiluje také paket Sleep, první příslušenství řady InNature.
„Dacia pokračuje ve svém úspěšném příběhu a v našich strategických zemích zaznamenává nárůst objemu o více než 30 %. Zavedení nové identity značky na našich modelech a v naší síti, rozšíření naší elektrifikované nabídky a příchod výbavového stupně Extreme nám umožní pokračovat v tomto silném tempu.“ Xavier Martinet, marketingový a provozní ředitel společnosti Dacia.
Celkový počet prodaných kusů po celém světě v 1. čtvrtletí 2023:
Dacia Sandero | 68 318 kusů |
Dacia Duster | 57 660 kusů |
Dacia Jogger | 23 330 kusů |
Dacia Spring | 14 494 kusů |
Dacia Logan | 6 862 kusů |
Ostatní | 1 125 kusů |
CELKEM | 171 789 kusů |