CUPRA-2021-PURE_ETCR- (1)

CUPRA přebírá důležitou roli v transformaci motoristického sportu pro novou, trvale udržitelnější, inovativní a současně vzrušující éru. CUPRA je prvním výrobcem automobilů, který loni v září oznámil svou účast v Extreme E, seriálu závodů pro 100% elektrická SUV v lokalitách ovlivněných změnou klimatu. Nyní CUPRA vstupuje do nové fáze závodů cestovních vozů účastí v mistrovství PURE ETCR.

CUPRA bude v tomto novém mistrovství bojovat o vavříny spolu s týmem Zengő Motorsport, který bude do závodů nasazovat dva 100% elektrické závodní cestovní vozy CUPRA e-Racer, první svého druhu na světě. Za jejich volanty se budou střídat čtyři špičkoví jezdci: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström a Dániel Nagy.

„PURE ETCR je začátkem nové éry závodů cestovních vozů, kterou jako značka CUPRA s hrdostí ohlašujeme, protože v minulosti jsme již byli v čele úspěšného konceptu TCR,“ řekl Dr. Tietz, člen představenstva, odpovědný za výzkum a vývoj značek CUPRA a SEAT. „Toto nové mistrovství bude velmi vzrušující. Těšíme se na úžasné souboje na závodní dráze. S Mattiasem, Jordim, Mikelem a Dánielem máme správný tým, schopný dosáhnout skvělých úspěchů. Stejně jako ve všem, co děláme, budeme bojovat o vítězství!“

Přečtěte si také:  Už za 5 let mají být elektromobily levnější než auta se spalovacími motory

PURE ETCR je nové mistrovství, za nímž stojí organizace Eurosport Events. Pod její křídla spadá i světový pohár cestovních vozů WTCR (World Touring Car Cup), jehož se CUPRA účastní s vozy CUPRA Leon Competición v barvách zákaznických týmů. Nové mistrovství přijalo nově vyvinutý koncept ETCR, který je ekvivalentem TCR pro vozy s výhradně elektrickým pohonem. Jedná se o novou definici vzrušujících závodů cestovních vozů.

CUPRA-2021-PURE_ETCR-2

Na závodních okruzích bude značku reprezentovat CUPRA e-Racer, první 100% elektrický závodní cestovní vůz na světě, který byl jako koncepční studie poprvé představen v březnu 2018 na autosalonu v Ženevě jako vize budoucího závodního seriálu. Závodní elektromobil CUPRA e-Racer byl ve své finální podobě představen loni v únoru u příležitosti druhého výročí značky CUPRA.

CUPRA e-Racer nabízí výkony snů a v PURE ETCR nabídne divákům strhující podívanou. Čtyři elektromotory na zadní nápravě, napájené kapalinou chlazenou sadou akumulátorů o kapacitě 65 kWh, poskytují nejvyšší celkový výkon 500 kW/680 koní a maximální točivý moment 960 Nm. Vyspělý závodní elektromobil zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h.

Přečtěte si také:  Peugeot Sport slaví. Už dodal 100 závodních vozů Peugeot 208 Rally4

Na vývoji závodního vozu CUPRA e-Racer se svými znalostmi a zkušenostmi podíleli jezdci Jordi Gené, Mattias Ekström a Mikel Azcona. Od první jízdy na závodním okruhu v roce 2018 absolvoval závodní elektromobil CUPRA e-Racer během celého vývojového procesu více než 5000 testovacích kilometrů. Testy elektromobilu probíhaly na závodních okruzích Montmeló, Calafat, Castellolí a Mallorca ve Španělsku a Rijeka v Chorvatsku. Poslední fáze vývoje se uskutečnila v první polovině letošního roku na závodních okruzích Motorland Aragón (Španělsko) a Vallelunga (Itálie) s novou sadou akumulátorů určenou pro PURE ETCR a veškerými souvisejícími elektronickými systémy včetně řídicí jednotky vozidla a bezpečnostních systémů.

„Design a vývoj závodního elektromobilu CUPRA e-Racer byl jedním z nejvíce vzrušujících a náročných projektů, na kterých jsem pracoval. Byla to dlouhá cesta s tisíci testovacími kilometry v různých částech Evropy a za různých podmínek, abychom využili veškerý potenciál tohoto úžasného závodního vozu,“ řekl Xavi Serra, vedoucí technického vývoje oddělení CUPRA Racing.

CUPRA-2021-PURE_ETCR-3

Perfektní tým pro velkou výzvu

CUPRA nasadí v PURE ETCR dva závodní vozy e-Racer, které budou řídit Mikel Azcona, Mattias Ekström, Jordi Gené a Dániel Nagy. Tým těchto jezdců kombinuje mladou energii se zkušenostmi, a pomůže tak značce CUPRA dosáhnout jediného cíle: bojovat o první titul v historii mistrovství elektrických cestovních vozů. PURE ETCR bude pro všechny bezprecedentní výzvou, a to nejen proto, že se jedná o zcela novou technologii, ale také protože je formát závodů tak revoluční.

Účastníci budou v PURE ETCR losováni do skupin. V nich budou jezdci vzájemně poměřovat své síly v krátkých, vzrušujících závodech na 8 až 10 kilometrů. Jezdci budou mít k dispozici mimo jiné funkci krátkodobého zvýšení výkonu („Power-up“) pro předjetí soupeře nebo uhájení vlastní pozice. Výsledky těchto „bitev“ rozhodnou o postupujících do finálových kol. Z finálových závodů o délce 12 až 15 kilometrů vzejde vítěz a pořadí na dalších místech. Vítěz podniku se stane „Králem nebo královnou víkendu“ a získá nejvyšší počet bodů (30).

Přečtěte si také:  Peugeot Sport představil sedm pilotů, kteří budou závodit v šampionátu WEC v roce 2021

Rovnost mezi účastníky je zaručena, protože všechny závodní vozy si jsou po technické stránce velmi podobné. Pravidla předepisují výhradně elektrický pohon zadních kol, nejvyšší výkon 500 kW a akumulátorovou baterii o kapacitě 65 kWh. Každá značka si může vybudovat náskok před konkurencí pouze úpravami podvozku, aerodynamiky a rozměrů karoserie.

CUPRA-2021-PURE_ETCR-4

Kalendář PURE ETCR 2021

  • 18. až 20. června – Vallelunga (Itálie)
  • 9. až 11. července – MotorLand Aragón (Španělsko)
  • 6. až 8. srpna – Kodaň (Dánsko)
  • 20. až 22. srpna – Hungaroring (Maďarsko)
  • 15. až 17. října – Inje (Jižní Korea)

CUPRA e-Racer – technické údaje

  • pohon zadních kol s jednostupňovou převodovkou
  • 4 elektromotory s trvalým nejvyšším výkonem 300 kW a maximálním krátkodobým výkonem až 500 kW/680 koní při 12 000 ot/min
  • maximální točivý moment: 960 Nm
  • kapalinou chlazená sada akumulátorů s kapacitou 65 kWh
  • zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
  • nejvyšší rychlost: 270 km/h