CUPRA-2021-PURE_ETCR- (1)

CUPRA přebírá důležitou roli v transformaci motoristického sportu pro novou, trvale udržitelnější, inovativní a současně vzrušující éru. CUPRA je prvním výrobcem automobilů, který loni v září oznámil svou účast v Extreme E, seriálu závodů pro 100% elektrická SUV v lokalitách ovlivněných změnou klimatu. Nyní CUPRA vstupuje do nové fáze závodů cestovních vozů účastí v mistrovství PURE ETCR.

CUPRA bude v tomto novém mistrovství bojovat o vavříny spolu s týmem Zengő Motorsport, který bude do závodů nasazovat dva 100% elektrické závodní cestovní vozy CUPRA e-Racer, první svého druhu na světě. Za jejich volanty se budou střídat čtyři špičkoví jezdci: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström a Dániel Nagy.

„PURE ETCR je začátkem nové éry závodů cestovních vozů, kterou jako značka CUPRA s hrdostí ohlašujeme, protože v minulosti jsme již byli v čele úspěšného konceptu TCR,“ řekl Dr. Tietz, člen představenstva, odpovědný za výzkum a vývoj značek CUPRA a SEAT. „Toto nové mistrovství bude velmi vzrušující. Těšíme se na úžasné souboje na závodní dráze. S Mattiasem, Jordim, Mikelem a Dánielem máme správný tým, schopný dosáhnout skvělých úspěchů. Stejně jako ve všem, co děláme, budeme bojovat o vítězství!“

Přečtěte si také:  Citroën My Ami Buggy Concept se z původně městského prcka proměnil v terénní bugginu

PURE ETCR je nové mistrovství, za nímž stojí organizace Eurosport Events. Pod její křídla spadá i světový pohár cestovních vozů WTCR (World Touring Car Cup), jehož se CUPRA účastní s vozy CUPRA Leon Competición v barvách zákaznických týmů. Nové mistrovství přijalo nově vyvinutý koncept ETCR, který je ekvivalentem TCR pro vozy s výhradně elektrickým pohonem. Jedná se o novou definici vzrušujících závodů cestovních vozů.

CUPRA-2021-PURE_ETCR-2

Na závodních okruzích bude značku reprezentovat CUPRA e-Racer, první 100% elektrický závodní cestovní vůz na světě, který byl jako koncepční studie poprvé představen v březnu 2018 na autosalonu v Ženevě jako vize budoucího závodního seriálu. Závodní elektromobil CUPRA e-Racer byl ve své finální podobě představen loni v únoru u příležitosti druhého výročí značky CUPRA.

CUPRA e-Racer nabízí výkony snů a v PURE ETCR nabídne divákům strhující podívanou. Čtyři elektromotory na zadní nápravě, napájené kapalinou chlazenou sadou akumulátorů o kapacitě 65 kWh, poskytují nejvyšší celkový výkon 500 kW/680 koní a maximální točivý moment 960 Nm. Vyspělý závodní elektromobil zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h.

Přečtěte si také:  Podle Greenpeace je Toyota "špinavá značka". Vadí například, že odmítá zcela přejít na elektromobily

Na vývoji závodního vozu CUPRA e-Racer se svými znalostmi a zkušenostmi podíleli jezdci Jordi Gené, Mattias Ekström a Mikel Azcona. Od první jízdy na závodním okruhu v roce 2018 absolvoval závodní elektromobil CUPRA e-Racer během celého vývojového procesu více než 5000 testovacích kilometrů. Testy elektromobilu probíhaly na závodních okruzích Montmeló, Calafat, Castellolí a Mallorca ve Španělsku a Rijeka v Chorvatsku. Poslední fáze vývoje se uskutečnila v první polovině letošního roku na závodních okruzích Motorland Aragón (Španělsko) a Vallelunga (Itálie) s novou sadou akumulátorů určenou pro PURE ETCR a veškerými souvisejícími elektronickými systémy včetně řídicí jednotky vozidla a bezpečnostních systémů.

„Design a vývoj závodního elektromobilu CUPRA e-Racer byl jedním z nejvíce vzrušujících a náročných projektů, na kterých jsem pracoval. Byla to dlouhá cesta s tisíci testovacími kilometry v různých částech Evropy a za různých podmínek, abychom využili veškerý potenciál tohoto úžasného závodního vozu,“ řekl Xavi Serra, vedoucí technického vývoje oddělení CUPRA Racing.

CUPRA-2021-PURE_ETCR-3

Perfektní tým pro velkou výzvu

CUPRA nasadí v PURE ETCR dva závodní vozy e-Racer, které budou řídit Mikel Azcona, Mattias Ekström, Jordi Gené a Dániel Nagy. Tým těchto jezdců kombinuje mladou energii se zkušenostmi, a pomůže tak značce CUPRA dosáhnout jediného cíle: bojovat o první titul v historii mistrovství elektrických cestovních vozů. PURE ETCR bude pro všechny bezprecedentní výzvou, a to nejen proto, že se jedná o zcela novou technologii, ale také protože je formát závodů tak revoluční.

Účastníci budou v PURE ETCR losováni do skupin. V nich budou jezdci vzájemně poměřovat své síly v krátkých, vzrušujících závodech na 8 až 10 kilometrů. Jezdci budou mít k dispozici mimo jiné funkci krátkodobého zvýšení výkonu („Power-up“) pro předjetí soupeře nebo uhájení vlastní pozice. Výsledky těchto „bitev“ rozhodnou o postupujících do finálových kol. Z finálových závodů o délce 12 až 15 kilometrů vzejde vítěz a pořadí na dalších místech. Vítěz podniku se stane „Králem nebo královnou víkendu“ a získá nejvyšší počet bodů (30).

Přečtěte si také:  Kia odhaluje studii Concept EV9. Naznačuje podobu nového, čistě elektrického SUV

Rovnost mezi účastníky je zaručena, protože všechny závodní vozy si jsou po technické stránce velmi podobné. Pravidla předepisují výhradně elektrický pohon zadních kol, nejvyšší výkon 500 kW a akumulátorovou baterii o kapacitě 65 kWh. Každá značka si může vybudovat náskok před konkurencí pouze úpravami podvozku, aerodynamiky a rozměrů karoserie.

CUPRA-2021-PURE_ETCR-4

Kalendář PURE ETCR 2021

  • 18. až 20. června – Vallelunga (Itálie)
  • 9. až 11. července – MotorLand Aragón (Španělsko)
  • 6. až 8. srpna – Kodaň (Dánsko)
  • 20. až 22. srpna – Hungaroring (Maďarsko)
  • 15. až 17. října – Inje (Jižní Korea)

CUPRA e-Racer – technické údaje

  • pohon zadních kol s jednostupňovou převodovkou
  • 4 elektromotory s trvalým nejvyšším výkonem 300 kW a maximálním krátkodobým výkonem až 500 kW/680 koní při 12 000 ot/min
  • maximální točivý moment: 960 Nm
  • kapalinou chlazená sada akumulátorů s kapacitou 65 kWh
  • zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
  • nejvyšší rychlost: 270 km/h