skoda_octavia_rs-1generace- (3)

Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů. Výsledkem je meziroční propad obratu o více než 48 miliard korun, přičemž ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména on-line prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček na jaře pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.

Přečtěte si také:  Prověření ojetého auta před koupí

Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %. Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU opět během listopadu meziročně vzrostla také průměrná cena ojetých aut (o 4 % na 271 192 Kč).

Důsledky pandemie urychlily nástup on-line prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř tři tisíce aut více, což je nárůst o 129 %.

Díky on-line prodeji se tak podařilo výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a zachránit přes 700 milionů korun obratu trhu ojetých vozů. „Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,“ doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.

Přečtěte si také:  Škodovka chce své zaměstnance očkovat proti koronaviru. Ti, kteří očkování podstoupí, dostanou odměnu

Ačkoliv se prodejci snaží on-line prodeji přiblížit, aktuálně nabízí komplexní servis on-line prodeje pouze platforma Carvago.com, prostřednictvím které zákazník vyřeší nákup ojetého vozu a veškeré úkony s tím spojené. Na internetu proběhne výběr auta, financování, pojištění, převod, podpis smlouvy, technická kontrola vozu včetně jeho doručení ke dveřím zákazníka a samozřejmostí pak je možnost auto do 14 dnů vrátit. Tento prodejní kanál a výhody mohou využívat také autorizovaní dealeři, kterým se Carvago rozhodlo svou platformu otevřít a podpořit tak celý trh s ojetými vozy.