V České republice se poslední červencovou sobotu stala dopravní nehoda. Šlo sice jen o škrábance, ale škoda jde do milionů. Jedním z aut, účastnících se nehody totiž mělo být Bugatti Chirón Radima Passera.

Představovat vám Radima Passera asi nikterak nemusíme. Ale kdyby náhodou, jde o jednoho z nejbohatších Čechů, investora, developera a podnikatele, a také velkého milovníka rychlých a jedinečných aut. Je to také on, kdo na pražské Brumlovce nechal umístit pohyblivou sochu Porsche. Před několika málo dny měl ale tento úspěšný businessman velkou smůlu, když naboural své Bugatti Chiron. O to víc, že jde o jediný model svého druhu v Česku (Veyrony tu jsou minimálně dva, z toho jeden je také Radima Passera).

Přečtěte si také:  Jak správně a bezpečně předjíždět? Nikdy nezapomínejte na zpětná zrcátka!

Informaci přinesl magazín Blesk, podle kterého se nehoda stala na Příbramsku. Nešlo naštěstí o nic vážného, ale vzhledem k ceně auta je i malý ťukanec v hodnotě minimálně statisíců, spíše milionů. Nehoda se měla stát kousek od Štěchovic a příčinou nehody mělo být podle Blesk.cz špatné předjíždění, respektive nepozornost.

Problém nastal ve chvíli, kdy se jeden řidič rozhodl předjíždět pomalu jedoucí auto, ale udělal tu chybu, že se nepodíval do zpětného zrcátka. Kdyby se byl býval podíval, všiml by si, že už je on sám předjížděn právě modrým Bugatti. Výsledkem toho byl boční střet obou aut.

Nejvyšší rychlost dosažená na obyčejné dálnici? Na svědomí ji má český miliardář

Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale něco nám říká, že pojišťovna viníka, tedy řidiče, který se nepodíval do zpětného zrcátka, vyhlásí bankrot. Chiron by měl mít jen sice lehce odřené dveře, ale teoreticky se oprava může dostat nakonec až k milionům. Vždyť automobilka tohoto modelu vyrobila jen 500 kusů, přičemž cena jednoho začínala, ten minulý čas proto, že už v lednu šéf Bugatti hlásil takřka vyprodáno, na částce 2,4 milionu eur, tedy asi 62,5 milionu korun.

Mimochodem Radim Passer své auto před rokem ukázal na automobilové slavnosti Legendy, kde se stalo jednou z hlavních hvězd. Je to přesně ten konkrétní kus z úvodní fotky.

Super auto pro vyvolené

Pokud pomineme super design, který je zaměřený jak na exkluzivitu, tak hlavně aerodynamiku, pak je Chrion zajímavý tím, co jej pohání. Jde o šestnáctiválcový motor s čtyřmi turbodmychadly s uspořádáním do W, jehož maximální výkon je 1480 koní a točivý moment monumentálních 1600 Nm. To všechno je přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posíláno na všechna čtyři kola.

Přečtěte si také:  Demolition derby v garážích. Z Passatu moc nezbylo, ale řidič to vůbec neřešil

Z klidu na 100 km/h umí Chiron vystřelit za asi 2,2 sekundy. 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a rychlosti 300 km/h dosáhne za 13 sekund. Pokořit ale zvládne i rychlost 400 km/h, pro běžné fungování má pak auto omezovač na 420 km/h.