Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.
Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.
„Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.
Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.
Benzínové ojetiny jsou průměrně o 45 tisíc levnější a s menším nájezdem než ty naftové
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více. „Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.
Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více.
Kraj | Medián ceny | Medián tachometru | Medián stáří |
Praha | 259 800 Kč | 126 951 km | 7,7 let |
Středočeský | 159 000 Kč | 165 664 km | 11, 7 let |
Plzeňský | 200 000 Kč | 144 919 km | 9,6 let |
Jihomoravský | 168 000 Kč | 175 000 km | 12,0 let |
Moravskoslezský | 165 000 Kč | 161 910 km | 11,4 let |
Ústecký | 125 800 Kč | 176 631 km | 13,1 let |
Jihočeský | 129 900 Kč | 175 000 km | 13,2 let |
Královéhradecký | 154 999 Kč | 171 000 km | 12,2 let |
Pardubický | 151 500 Kč | 168 970 km | 12,4 let |
Olomoucký | 169 000 Kč | 165 000 km | 11,4 let |
Zlínský | 178 000 Kč | 165 000 km | 11,4 let |
Vysočina | 149 990 Kč | 173 000 km | 12,3 let |
Liberecký | 129 000 Kč | 175 986 km | 13,0 let |
Karlovarský | 169 000 Kč | 164 479 km | 11,4 let |