Ceny ojetin se vrátily na červnovou úroveň, stagnují již 5 měsíců v řadě

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: AURES Holdings - Foto: Pavel Srp - 7. 9. 2022


Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.

Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.

„Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.

Benzínové ojetiny jsou průměrně o 45 tisíc levnější a s menším nájezdem než ty naftové

Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více. „Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.

Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více.

Kraj

Medián ceny

Medián tachometru

Medián stáří

Praha

259 800 Kč

126 951 km

7,7 let

Středočeský

159 000 Kč

165 664 km

11, 7 let

Plzeňský

200 000 Kč

144 919 km

9,6 let

Jihomoravský

168 000 Kč

175 000 km

12,0 let

Moravskoslezský

165 000 Kč

161 910 km

11,4 let

Ústecký

125 800 Kč

176 631 km

13,1 let

Jihočeský

129 900 Kč

175 000 km

13,2 let

Královéhradecký

154 999 Kč

171 000 km

12,2 let

Pardubický

151 500 Kč

168 970 km

12,4 let

Olomoucký

169 000 Kč

165 000 km

11,4 let

Zlínský

178 000 Kč

165 000 km

11,4 let

Vysočina

149 990 Kč

173 000 km

12,3 let

Liberecký

129 000 Kč

175 986 km

13,0 let

Karlovarský

169 000 Kč

164 479 km

11,4 let

 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru