Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.
Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.
„Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.
Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.
Benzínové ojetiny jsou průměrně o 45 tisíc levnější a s menším nájezdem než ty naftové
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více. „Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.
Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více.
Kraj |
Medián ceny |
Medián tachometru |
Medián stáří |
Praha |
259 800 Kč |
126 951 km |
7,7 let |
Středočeský |
159 000 Kč |
165 664 km |
11, 7 let |
Plzeňský |
200 000 Kč |
144 919 km |
9,6 let |
Jihomoravský |
168 000 Kč |
175 000 km |
12,0 let |
Moravskoslezský |
165 000 Kč |
161 910 km |
11,4 let |
Ústecký |
125 800 Kč |
176 631 km |
13,1 let |
Jihočeský |
129 900 Kč |
175 000 km |
13,2 let |
Královéhradecký |
154 999 Kč |
171 000 km |
12,2 let |
Pardubický |
151 500 Kč |
168 970 km |
12,4 let |
Olomoucký |
169 000 Kč |
165 000 km |
11,4 let |
Zlínský |
178 000 Kč |
165 000 km |
11,4 let |
Vysočina |
149 990 Kč |
173 000 km |
12,3 let |
Liberecký |
129 000 Kč |
175 986 km |
13,0 let |
Karlovarský |
169 000 Kč |
164 479 km |
11,4 let |
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek