V minulém týdnu oběhly internet dvě fotky chystaných nových BMW. V jednom případě šlo o zadek BMW M3, v tom druhém o fotku auta zpředu, kde dominovaly obří ledvinky přes celou přední část. Spekulovalo se o tom, jestli jde o nový model řady 4 nebo modely BMW M3/M4. Prezident BMW M Markus Flasch k tomu prozradil několik informací.
Fotka zadní části červeného BMW řady 3, které díky svým výfukům připomíná vrcholné BMW M3, je podle Flasche reálná a auto tak bude opravdu vypadat. Výfuky mají pro M3 typickou čtveřici koncovek a jsou umístěny blíže ke středu auta. Tento červený vůz je předprodukční model.
Markus Flasch v rozhovoru pro Motoring také potvrdil, že BMW bude novou generaci modelu M3 nabízet jak s pohonem zadních kol a manuální převodovkou, tak i s pohonem všech kol (s možností odpojení přední nápravy jako u BMW M5) a s automatem. Zatímco „puristická verze“ s manuálem a pohonem zadních kol bude značena jako BMW M3, ta s automatem a čtyřkolkou bude BMW M3 Competition a dostane i vyšší výkon.
Obě dvě varianty bude pohánět dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec s objemem rovných tří litrů. Potvrzen je i výkon 380 kW/510 koní, ovšem nebylo blíže specifikováno, zda ho dostane M3 nebo M3 Competition. Jde o tentýž motor, který používají nové modely BMW X3 M a X4 M.
BMW v posledních modelech také výrazně zvětšilo ledvinky (prvním byl facelift řady 7 a pak následovaly další auta) a chystá se k tomu i nadále. Ve Frankfurtu představila mnichovská značka Concept 4, který měl ledvinky přes celý předek. Na instagramu se v minulém týdnu objevila také fotka záhadného modelu z výrobní linky, který takové ledvinky také měl. Spekuluje se o tom, že jde o nový, sériový model BMW řady 4, případně verzi M4. Značka ani Flasch k tomu oficiálně nic neprozradili, zákulisní informace ale tvrdí, že jde opravdu o reálný sériový model BMW M4.
Markus Flasch v rozhovoru také řekl, že nová em trojka nepřijde dříve, než v roce 2021. Sériová výroba bude zahájena až koncem příštího roku.