BMW M8 bude velmi zajímavé auto, které přijde opět s několika zcela novými prvky. Kromě pohonu všech kol M XDrive, kde bude možné odpojit přední pohon, to bude i možnost měnit nastavení brzd. I díky tomu prý objede okruh Nürburgring zajede za 7 a půl minuty.
U nového BMW M8 bude možné samozřejmě nastavit nejen odezvu a chování motoru a převodovky, ale také podvozku a řízení, což je stejné u drtivé většiny modelů BMW M (jen BMW M2 nemá adaptivní podvozek). Kromě toho má ale pohon všech kol M xDrive, snímž poprvé přišla současná generace BMW M5, který umí být čtyřkolkou, ale na přání řidiče pohon přední nápravy zcela odpojí. Nové BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio nabídnou ale také možnost konfigurovat brzdový systém. Popsáno je to v tomto článku:
Nové BMW M8 bude umět nastavit pohon a podvozek, ale nově také brzdový systém
A protože BMW M8 samozřejmě bavorská značka testuje i na okruhu Nürburgring, kde jsme ho už díky videím na youtube nejednou viděli, není zase tak složité zjistit, za jak dlouho okruh auto objede. A to udělal i youtuber Misha Charoudin. Při průjezdu zapnul stopky a měřil čas.
Na konci byl ale docela překvapený, BMW M8 objelo 20kilometrový okruh za 7 minut a 29,5 sekundy. To je sice pomaleji než BMW M4 GTS, ale zároveň podobně rychlé jako to zvládne například odcházející generace Porsche 911 GT3 nebo Lamborghini Huracán LP 610-4, která se pohybují kolem 7 minut a 28 sekund. Navíc nešlo o žádný pokus o zajetí rekordu, ale o „běžné“ testovací kolo. Slušná práce…
Pohon by měl zajišťovat stejný motor jako v případě BMW M5, tedy 4,4litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec. Automobilka však zatím neřekla, jaký dostane výkon. „Obyčejné“ BMW M5 nabízí 600 koní, verze M5 Competition dokonce 625 koní.
Mimochodem BMW sice M8 ještě neukázalo v plné kráse, stále ho vidíme jen v maskovací fólii, ale fotky nezamaskovaného auta už jednou unikly. A teď se na hotové auto můžeme podívat znovu.
Fotky se objevily na webu BMWBlog.com. Auto bylo tajně vyfoceno na nějaké prezentaci asi v Rusku. O tom, že jde o vrcholné BMW M8 Competition není pochyb. Hlásají to nejen nápisy na zdi, ale i černé prvky exteriéru.
Zobrazit příspěvek na Instagramu