Poprvé v automobilovém průmyslu budou modely Neue Klasse, jejichž uvedení na trh je naplánované na rok 2025, vybaveny plastovými díly, které jsou z přibližně 30 % vyrobeny z recyklovaných rybářských sítí a lan. Tyto suroviny jsou aktivně získávány v přístavech po celém světě, přičemž cílem je zajistit, že neskončí v moři.
V rámci exkluzivního recyklačního procesu se odpadní materiál z námořního průmyslu bude používat k výrobě dílů vhodných pro exteriér a interiér budoucích vozidel. Výsledné komponenty budou mít přibližně o 25 % nižší uhlíkovou stopu než jejich protějšky vyrobené z konvenčně produkovaných plastů.
Šetří zdroje, snižuje uhlíkovou stopu a zmírňuje znečištění oceánů
BMW Group pracuje s různými přístupy k využití plastového odpadu z námořního průmyslu jako surovin pro výrobu dílů svých vozidel s cílem šetřit cenné zdroje a snížit emise CO2. Tato forma recyklace umožňuje omezit potřebu primárních plastů na bázi ropy a zároveň zmírnit znečištění oceánů.
Recyklovaný nylonový odpad tvoří základ syntetické příze, z níž jsou vyrobeny například podlahové koberce v BMW iX a novém BMW X1. Tento materiál, známý jako ECONYL, se vyrábí z vyřazených rybářských sítí, ale i z opotřebovaných podlahových krytin a zbytkového odpadu z výroby plastů.
Pouze u BMW Group: Plastový odpad z moře použitý k výrobě viditelných dílů
V rámci nové iniciativy vyvinuté ve spolupráci s dánskou společností PLASTIX se BMW Group posunula v recyklaci námořního plastového odpadu o krok dále. Rybářské sítě a lana procházejí po separaci inovativním procesem, při kterém vznikají plastové granule. Zatímco dosud se recyklovaný námořní plast používal v automobilovém průmyslu pro různé komponenty pouze ve formě vláken, nyní je tento recyklovaný materiál poprvé vhodný i pro tvarování plastů. Surovina pro komponenty vyráběné tímto způsobem se může skládat z přibližně 30 % z odpadu pocházejícího z námořního průmyslu.
Tím vznikají další možnosti využití recyklovaných plastů. Komponenty vyráběné vstřikováním jsou díly obložení, které se budou od roku 2025 používat jak ve skrytých, tak ve viditelných částech exteriéru a interiéru modelů Neue Klasse. Celkově si BMW Group stanovila cíl zvýšit do roku 2030 průměrný podíl druhotných materiálů v termoplastech používaných v nových vozech ze současných přibližně 20 na 40 %.