Blog: rok 2014 na auto-mania.cz očima redaktorů

Od Pavel Srp | 31. 12. 2014


Rok se s rokem sešel, máme tu opět poslední den roku 2014, a tak je na čase bilancovat. Byl to pro nás rok úspěšný, přinesli jsme opět tisíce článků (tento má letos číslo přesně 2 242) a více než stovku (přesně 111) redakčních testů a prvních jízdních dojmů. Tým se nám sice o jednoho redaktora zúžil, o jiného naopak rozšířil, ale pracujeme, co to jde.

Jaký ale byl rok 2014 co do testovaných aut? Pokusili jsme se pro vás sestavit žebříček pěti nej, která se každému z nás líbila:

  • Pavel:
    1. BMW i8
      Design i technika tohohle superauta jsou jako z říše snů. Ty tvary a různé průduchy a výdechy působí nejen mimozemsky, ale všechny tyhle kudrlinky jsou čistě funkční. I když to není supersport, je to pohodlné GT, se kterým se dá jezdit každý den.
    2. BMW M3
      M3 je přesný opak i8. Je to kousavá rychlá a zběsilá bestie, jejíž největší zábavou je ubírat desetinky na okruhu. Je rychlá, přesná, ale vyžaduje pevnou ruku.
    3. Porsche 911 (1977)
      Vrátit se do minulosti je v dnešním digitálním světě takovým balzámem na řidičskou duši. Rychlost si v tomhle autě musíte zasloužit, řízení i řazení jsou čistě mechanické a auto vám prozradí všechno. Navíc motor za vašimi zády má krásný zvuk!
    4. SEAT Leon Cupra
      Každodenní ježdění v tomhle autě není vůbec žádný problém, stejně tak jako občasné víkendy na závodním okruhu. Je sice už poněkud „změklé“, ale doba a každodenní použitelnost si to žádá, na okreskách ale překvapí nejednoho protivníka
    5. Subaru WRX STI
      K tomuhle autu nemá cenu cokoliv vyprávět – letos jsme ho měli v redakci hned 2x. Subaru si na něm dálo záležet a i když je už poměrně moderní, stále je v něm cítit stará řidičská škola. I proto tohle auto milujeme a v našem žebříčku oblíbenosti zaujímá vždy první místa.

test-prvni-jizda-bmw-i8-pruh3

  • Anina:
    1. BMW i3
      Pro mě jednoznačné překvapení roku. Já, která potřebuju, aby auto bylo komunikativní, živé a bylo cítit po spáleném palivu, jsem se zamilovala do elektromobilu. Ale jeho skvělé zpracování a bezchybná funkčnost, to jsou silné argumenty. Technicky je opravdu na výši a k tomu mu nechybí geny BMW. Skvělá kombinace.
    2. Volkswagen Amarok Canynon
      Velké pickupy byly vždy moje slabina. Ale vždy to byly ty velké americké bouráky, kterými kovbojové převáželi ovce. Takže od Amaroka jsem čekala evropskou nudnou kultivovanost. Ta se sice dostavila, ale s pořádnou dávkou americké drzosti. Sedíte vysoko, máte skvělý přehled, ostatní většinou uhýbají. Tu evropskou kultivovanost zaručil osmistupňový automat a americkou drzost jeho vzhled. Je nepřehlédnutelný a úžasně praktický.
    3. Citroën C5 Cross Tourer
      Citroën jsme vzali na dlouhou cestu za sluníčkem do Chorvatska. A garantuji vám, že na podobné trasy si nemůžete vybrat lépe. I přes D1, i přes ty stovky kilometrů jsme v cíli všichni vystoupili naprosto v pohodě a bez bolavých zad. Do obrovského kufru se vešlo opravdu vše potřebné i trocha toho zbytečného a to vše podtrhovala hodně slušná spotřeba. Navíc je to v případě kombi vcelku šarmantní francouz.
    4. MINI Cooper S
      MINI sice už dávno není mini, ale Cooper S je stále zábavný. Ale protože žijeme v 21. století, dostal spousty pomocníků a technických vychytávek. Můj kamarád o něm prohlásil, že je to jako digihra nebo Iphone na kolech. Můžete si hrát s barvami podsvícení a nastavením všeho možného i nemožného, ale pak přepnete na sportovní režim a přijde to. Cooper S vás umí zatlačit do sedačky, střílí si do výfuku a jeho motokárové vlastnosti jsou opravdu hodně návykové. Je zábavný, umí být i rychlý a navíc je to fešák. :) Určitě si počkejte na test, který přijde už brzy.
    5. Subaru BRZ
      Já jsem vždy milovala Subaru WRX STI, ale nejsem takovým řidičem, který by mohl naplno využít její vlastnosti a sílu, aniž by to buď nerozbil nebo se z toho nezbláznil strachy. A právě pro takové, jako jsem já, je tu BRZ. Skvělé jízdní vlastnosti, sportovní geny, úžasná ovladatelnost a díky automatické převodovce dost prostoru na to, soustředit se na samotnou jízdu. Půlkama nepřeštípnete ocelový drát, když vám uteče zadek auta, ale naopak se usmějete a tak nějak budete vědět, co s tím. BRZ vám to prostě napoví. Je hrubé, ale ne moc, je rychlé, ale ne moc a navíc ten posez řidiče za volantem je fenomenální!

  • Honza:
    1. Mercedes-Benz E 350 Kombi
      Takřka dokonalý balíček rodinného svézení se skrýval v tomto Mercedesu s úžasným vznětovým šestiválcem a snad ještě lepší devítistupňovou automatickou převodovkou. Třešničkou navrch pak byl adaptivní vzduchový podvozek, který skoro pětimetrové kombi výborně přenášel přes nerovnosti vozovky.
    2. Honda Civic Tourer
      Na tento test se můžete těšit hned na začátku roku, ale protože na mě benzínový Civic udělal velký dojem a redakční test probíhal v roce 2014, právem sem patří. Zdařilý podvozek, který navíc v našem případě byl také adaptivní, doplněný o atmosféricky plněný benzínový motor, působí v dnešní turbo době jako velké retro. Ale to je jedině dobře! Řízení vás bude bavit a navíc si ho prosadíte také doma. Variabilita interiéru především pak zadních sedadel a kufru je příkladná.
    3. Škoda Octavia RS TDI Combi
      Jak by ve výběru mohla chybět domácí Škoda? Ne, teď vážně, Octavia je výborně zpracované auto a v této variantě byla také extrémně zajímavá minimálně zvenčí. Doteď je mi překvapením jak mi zelená metalíza zůstala zarytá v paměti. Kdyby dobrému podvozku a příjemnému interiéru sekundoval ještě benzínový motor, nemělo by to chybu. A ne letišti se také neztratila
    4. BMW X1
      Sice kratší setkání než jsem zvyklý, ale i tak mi v motoristické paměti zanechalo vzpomínku. A to především takovou, jak velký může být rozdíl v celkovém pojetí automobilu se shodným motorem a sesterskou technikou. Z tohoto duelu vypadla vítězně právě X1 a to díky výborné převodovce ZF a celkově lepšímu, pohodlnějšímu nastavení podvozku.
    5. Volkswagen Golf Sportsvan
      No, a nesmím zapomenout na velké překvapení letošního roku, alespoň pro mě. Před testem jsem totiž od vozu čekal nudné německé rodinné svezení a celý týden mě Golf Sportsvan příjemně překvapoval. Schopný podvozek, příjemný a tichý vznětový motor, tradičně výborně zpracovaný interiér s velkým množstvím technologií. Kdybych potřeboval podobně koncipované auto, do garáže bych ho určitě vpustil.

DSC_4876

Zmínit ale musíme také testy dalších aut, která nás přijemně překvapila. U některých se to asi dalo čekat, u jiných nikoliv. Nicméně tady jsou některá z nich: Rolls-Royce Ghost EWB je neskutečně pohodlným aristokratem, jehož výkon a jízdní vlastnosti ve srovnání s velikostí a hmotností opravdu velmi překvapí, Hyundai Grand Santa Fe překvapil kvalitou provedení i jízdy podobně jako Jeep Grand Cherokee, BMW M550d xDrive zase nenápadností a brutálním zátahem prakticky v každém okamžiku, SEAT Leon X-Perience tím, že vypadá hezky a funguje stejně tak i na sněhu a ledu, kterého bylo v době testu sice poskrovnu, ale poslední dny nám to vynahrazují, a chybět asamozřejmě nesmí ani domácí novinka v podobě nové generace Škody Fabia, která je nejen hezčí, ale i příjemně jezdí (do klasického testu se nám dostane za pár týdnů).

Na závěr mi dovolte poděkovat hlavně vám, našim čtenářům, že nám zachováváte přízeň, protože bez vás bychom nebyli to, co jsme a těšíme se s vámi opět na příští rok, tedy už na zítra! :)

Dovolte mi, abych vám i celé vaší rodině za celou redakci auto-mania.cz popřál hodně zdraví, štěstí a úspěchů nejen v osobním, ale i v pracovním životě v novém roce 2015!