Stále narůstající počet elektromobilů postupně dělá z mřížek chladičů nepotřebnou věc, která se tak snadno může stát minulostí. Myslí si to šéf designu korejské značky Hyundai SangYup Lee, který se mimo jiné podílel třeba na modelu Ioniq 5. Zároveň podle něj tak výrazný designový podpis, jakým mřížky chladiče ještě stále jsou, nahradí světelný podpis auta.
Magazínu Car and Driver řekl Lee v rámci autosalonu v New Yorku: „V éře elektromobilů už není mřížka chladiče potřeba. Přenášet tak traadiční prvek spalovacích aut do budoucnosti by pravděpodobně nebyl správný krok.“
Některé elektromobily pak mají falešnou mřížku chladiče, ale touto cestou se Hyundai v budoucnu vydávat nechce. Spíše se chce zaměřit na specifické světelné podpisy aut, na použití LED technologií, jak už tomu je třeba právě v případě modelu Ioniq 5. Ostatně, Hyundai plánuje celou řadu modelů Ioniq a ty půjdou cestou specifických světelných podpisů.
Nová generace BMW řady 4 Coupé se představila. Design je revoluční
A jsme si jisti, že podobnou cestou se postupně vydají všechny automobilky, které budou produkovat elektromobily. Pokud si ještě vzpomenete na dohady ohledně mřížky chladiče nových BMW, tak podobného sporu se asi už nedočkáme. Možná budeme řešit tvar světlometů, ale maska chladiče časem bude něco, co žádné elektrické auto nemá a nepotřebuje.
Napsal bych elektromobily nebudou mít masku chladiče, normální auta je budou mít normálně dál. Hlavně až všem konečně dojde, že uhlíková stopa elektromobilu je minimálně stejná a po nutné výměně baterie daleko větší.