2023 Alfa Romeo Stelvio - facelift

Alfa Romeo představuje modernizaci pro modely Giulia a Stelvio. Přijdou v únoru 2023

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Alfa Romeo - 27. 10. 2022


Alfa Romeo představuje modernizované modely Giulia a Stelvio. Tato dvojice oceňovaných modelů si získala celosvětové uznání díky své vynikající charakteristice – dokonalému rozložení hmotnosti, nejlepší jízdní dynamice v daných třídách, špičkovým technologiím a motorizacím – a nadčasovému designu, který dělá z každého vozidla Alfa Romeo nadčasové „pohyblivé umělecké dílo“. Krása italského designu je u obou nových modelů ještě zřetelnější. Jsou svůdnější a modernější díky stylistickým změnám na přední části. Díky tomu vytvářejí dokonalou rodinnou spřízněnost s novou řadou Tonale.

Nové modely Giulia a Stelvio budou k dispozici od února 2023.

Nový vzhled

Přední mřížka chladiče s logem Alfa Romeo a spodní mřížka dvou hlavních přívodů vzduchu dostaly jedinečnou povrchovou úpravu, která slavnému prvku Trilobo poskytuje novou interpretaci. Hlavní novinkou přední části jsou ovšem světlomety. Od této chvíle se u obou modelů objevují světlomety „3+3“ s novou adaptivní full-LED matrixovou technologií. Nové světlomety vytváří silnou rodinnou spřízněnost s řadou Tonale a zároveň připomínají jeden ze slavných prvků značky, který se představil na ikonickém modelu Alfa Romeo SZ Zagato a konceptu Alfa Romeo Proteo.

Alfa SZ AutoItalia Brooklands May 2012 THP 7123.jpg
Alfa Romeo SZ Zagato | Foto: Wikimedia Commons, Tony HarrisonFlickr: AutoItalia Brooklands May 2012 THP_7123, CC BY-SA 2.0, Odkaz

Trojice modulů tvoří jedinečnou přední část nové Giulie a Stelvia a zahrnuje i dynamický ukazatel směru. Světlomety zajišťují špičkovou viditelnost díky řadě moderních technologií. Systém „Adaptive Front Lighting System“ nastavuje potkávací světla v závislosti na rychlosti a jízdních podmínkách. Technologie „Glare-Free High Beam Segmented Technology“ za špatných světelných podmínek automaticky detekuje oba směry provozu, aby nedocházelo k oslňování ostatních vozidel. Funkce „Welcome and Goodbye“ pak zapíná světlomety pokaždé, když řidič zavře nebo otevře vůz. To vše přináší vyšší účinnost ve smyslu životnosti a úspory energie, a také vyšší bezpečnost díky menšímu namáhání očí.

Modernizací prošla také zadní LED koncová světla, která jsou nyní dokonalou kombinaci stylu a důmyslných technologií. Zároveň zdůrazňují sportovní duši obou modelů. Nová Giulia má koncová světla s průhlednou povrchovou úpravou, zatímco u modelu Stelvio jsou světla v kouřovém provedení s leskle černou úpravou.


Alfa Romeo Giulia


Nový, kompletně digitální přístrojový panel

Nové modely Giulia a Stelvio jsou vybavené nejmodernější technologií zajišťující pohodlný a propojený zážitek, ovšem s typickým požitkem z jízdy Alfa Romeo. Nejvýznamnější novinkou je přístrojový panel s historickým „teleskopickým“ designem. Ten zahrnuje nový, zcela digitální 12,3“ TFT displej, na kterém lze zobrazovat informace o vozidle a parametry související s autonomním řízením.

Přístrojový panel lze navíc konfigurovat jedním ze tří nastavení: Evolved, Relax a Heritage. Evolved představuje budoucnost designu Alfa Romeo a využívá centrální oblast obrazovky, zatímco dva boční kvadranty zůstávají na stejném místě. Relax se zaměřuje na pohodlí, a proto neobsahuje podrobné informace o vozidle a obejde se tak bez dvou bočních kvadrantů. Nastavení Heritage je inspirováno ikonickými modely šedesátých a sedmdesátých let a vyznačuje se výraznými detaily, jakými jsou obrácená čísla na konci rychloměru.

Technologie NFT a služby „Alfa Connect“

Nové modely Giulia a Stelvio jsou vybavené plynulým a intuitivním rozhraním HMI (Human Machine Interface), aby měl řidič všechny funkce po ruce. Infotainment navíc poskytuje funkce a služby Alfa Connect, které nabízejí širokou škálu užitečných bezpečnostních a komfortních služeb navržených s ohledem na aktualizaci vzduchem „Over the Air“. Například, funkce „My Remote“ zahrnuje služby pro ovládání některých funkcí vozidla (otevírání/zavírání dveří, rozsvícení světel) na dálku prostřednictvím chytrého telefonu/chytrých hodinek.

U nových modelů Giulia a Stelvio je nyní k dispozici i technologie nezaměnitelných tokenů NFT (Non-Fungible-Token). Jedná se o unikátní prvek v automobilovém odvětví, který se představil poprvé u modelu Tonale a nyní je nabízen u všech modelů značky. Technologie je založena na konceptu „blockchain karty“, šifrovaného a nemodifikovatelného digitálního registru, do kterého se zaznamenávají hlavní informace o každém voze. Tento výrazný off-board prvek, který se snadno používá a je udržitelný, dále zdůrazňuje inovativní charakter Alfa Romeo. Na základě volby zákazníka technologie NFT vygeneruje certifikát s údaji o životě vozidla. Ten lze použít k prokázání řádné údržby a tím k podpoře zůstatkové hodnoty. Certifikát NFT je zdrojem důvěryhodnosti, který pomáhá majiteli/prodejci při prodeji. Současně ujišťuje kupujícího při výběru ojetého vozidla.

Nejlepší jízdní dynamika v segmentu

Jízdní dynamika nových modelů Giulia a Stelvio je nejlepší v daných segmentech. Vede k fantastickému zážitku z jízdy v autentickém duchu Alfa Romeo, což znamená správnou rovnováhu mezi italským designem, nejmodernějšími motorizacemi, dokonalým rozložením hmotnosti, speciálními technologiemi a vynikající výkonovou hmotností. Podstata minulých i současných modelů Alfa Romeo spočívá právě v tomto magickém vzorci, který se od uvedení modelu Tonale (symbol proměny značky) vyvíjí tak, aby definoval sportovnost pro 21. století, což znamená s ohledem na udržitelnost. Při hledání nové úrovně účinnosti a sportovnosti se italská značka spoléhá na svou proslulou dokonalost. Stačí se posadit do nové Giulie nebo Stelvia a okamžitě pochopíte, že na vás čeká řízení budoucnosti.

Lehkost a agilita

Bezchybné a sportovní dynamické chování modelů Giulia a Stelvio je podpořeno širokým použitím ultralehkých materiálů, jakými jsou hliník (motory) a karbon (např. hnací hřídel), které mají svůj původ ve světě motoristického sportu.

Pohon všech kol s technologií Q4

Pohon všech kol byl navržen tak, aby řídil trakci vozidla reaktivním a prediktivním způsobem, a to s cílem zajistit nejvyšší úroveň výkonu, účinnosti a bezpečnosti. Technologie Q4 zaručuje všechny výhody pohonu všech kol a zároveň přináší nižší spotřebu paliva, lepší odezvu a skvělé potěšení z jízdy s vozidlem s pohonem zadních kol. Srdcem systému Q4 je aktivní převodovka (ATC), která v reálném čase monitoruje podmínky přilnavosti a vstupy řidiče, aby zajistila nejlepší možný výkon.

Systém Alfa Romeo Q4 umožňuje pohon zadních kol a v případě horší přilnavosti či na základě specifického požadavku řidiče může okamžitě přenést až 50 % točivého momentu motoru na přední nápravu. To vše v čase pod 150 ms. Zabrání tak prokluzu kol a zajistí maximální výkon vozidla a účinnost jízdy.

Test Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid (2022)

Mechanický samosvorný diferenciál Q2

U výbavy Veloce je možné pohon všech kol Q4 kombinovat s mechanickým samosvorným diferenciálem Q2, který je k dispozici i pro verze s pohonem zadních kol. Samosvorný diferenciál zvyšuje agilitu a sportovnost, zaručuje dokonalou trakci pro větší stabilitu vozidla v rychlých zatáčkách, vyšší boční zrychlení a špičkovou bezpečnost na mokré nebo kluzké vozovce, a to tím, že udržuje rovnoměrnější tok točivého momentu na obě kola nápravy a snižuje tak jejich prokluzování.

Odpružení Alfa Link

Řízení Alfa Romeo je nezapomenutelným zážitkem. To je dané také exkluzivní architekturou zavěšení kol Alfa Link. Přední náprava využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení s polovirtuální osou řízení (exkluzivně u Alfa Romeo), které optimalizuje filtrační efekt a umožňuje rychlé a přesné řízení pro nekompromisní ovladatelnost. Zadní nápravu tvoří víceprvkové řešení se čtyřmi a půl rameny – patent Alfa Romeo – které zajišťuje lepší ovladatelnost a vynikající komfort. Speciální edice Competizione je exkluzivně vybavena aktivním odpružením Alfa s elektronicky řízenými tlumiči, které se v okamžiku přizpůsobují jízdním podmínkám a řidiči dovolují zvolit nastavení zaměřené více na výkon nebo naopak pohodlí.

Integrovaný brzdový systém (IBS)

Jedná se o elektromechanický systém, který kombinuje systém kontroly stability s brzdovým systémem, čímž zaručuje okamžitou odezvu brzd, zkracuje brzdnou dráhu a umožňuje snížení hmotnosti. Použití systému brake-by-wire umožňuje výrazné snížení počtu součástí v motorovém prostoru a nahrazení hardwaru jedinou jednotkou složenou z čerpadla, posilovače brzd a ESP, což zaručuje menší hmotnost a větší agilitu vozidla.

Ke špičkové jízdní dynamice modelů Giulia a Stelvio přispívá i extrémně přímé řízení a 8stupňová automatická převodovka ZF s hliníkovými pádly řazení. Oba prvky zaručují bezkonkurenční ovladatelnost v zatáčkách. Pro dokonalou rovnováhu mezi potěšením z jízdy a asistenčními systémy nabízejí nová Giulia a Stelvio kompletní sadu pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) pro autonomní řízení 2 úrovně. To znamená, že řidič může za určitých podmínek nechat vozidlo ovládat plyn, brzdu a volant, a to prostřednictvím elektronických systémů, které vyžadují neustálé sledování řidičem. Tyto systémy podporují řidiče a nabízejí větší komfort při dlouhých cestách. Řidič však musí mít vozidlo neustále pod kontrolou a vždy mít ruce na volantu.


Alfa Romeo Stelvio


Jednoduchá a intuitivní strategie řady

Nové modely Giulia a Stelvio se slaďují s novou logikou řady představenou u modelu Tonale, což zákazníkům ještě více usnadní konfiguraci vozidla. K dispozici jsou dvě výbavy – Super a Ti – z nichž každá má charakteristické vlastnosti pro uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků. Výbavu Super, základní model pro jedinečný zážitek z Alfa Romeo, lze přizpůsobit prostřednictvím paketu Sprint, který obsahuje různé sportovní doplňky. Výbavu Ti, která zvýrazňuje eleganci a osobitý charakter obou vozidel, lze zase vylepšit pomocí paketu Veloce, který přináší maximum z hlediska výkonu a sportovnosti. Označení Super, Sprint, Ti a Veloce mají v historii Alfa Romeo dlouhou tradici. Představují tedy čtyři charakteristické výbavy, které jsou schopné reagovat na potřebu zákazníků sladit se se svými vozidly.

Nové modely Giulia a Stelvio nabízejí významnou aktualizaci z hlediska motorizací: u všech modelů je nyní k dispozici vznětová verze o výkonu 160 koní kombinovaná s pohonem zadních kol. K dispozici jsou rovněž výkonné motorizace kombinované s pohonem všech kol, zážehový motor s výkonem 280 koní a vznětový agregát s výkonem 210 koní.

Speciální edice Competizione, ultimativní vyjádření výkonu a stylu s certifikátem NFT

Uvedení nových modelů Giulia a Stelvio oslavuje speciální edice Competizione, která je koncentrátem stylu, jež jistě potěší i ty nejnáročnější příznivce Alfa Romeo. Tato speciální edice vychází z výbavy Veloce a je dostupná se všemi motorizacemi. Představuje vrcholnou verzi každé řady a pochlubit se může exkluzivním šedým matným odstínem Moon Light v kombinaci s červenými brzdovými třmeny. Intenzivní sportovní vzhled nového modelu Stelvio zdůrazňují 21“ kola z lehkých slitin. Interiér je charakteristický audiosystémem Harman/Kardon a kůží čalouněnou palubní deskou a sedadly s červeným prošíváním. Výbavu završují zatmavená okna a logo Competizione na bocích a předních opěrkách hlavy. U verze Competizione je standardem exkluzivní aktivní odpružení Alfa a technologie NFT (Non-Fungible Token), která potvrzuje jedinečnost každého vozu Competizione a garantuje jeho původní konfiguraci. Jedná se o nejvyšší vyjádření podstaty Alfa Romeo z hlediska stylu, výkonu a technologií.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru