Alfa Romeo si v posledních letech nemohla tak úplně říkat, že je úspěšná. V nabídce jí zůstaly jen dva modely a ani prodejní čísla nebyla nijak vysoká. To se teď s příchodem menšího SUV Tonale mění. Alfa Romeo s ním chtěla své prodeje zdvojnásobit a začíná se jí to dařit.
Alfa Romeo Tonale se začala prodávat v loňském roce a je to pro italskou značku takový odrazový můstek k novým zítřkům.Ty totiž zahrnují nejen vyšší prodejní čísla, ale také start výraznější elektrifikace. Tonale je totiž prvním modelem značky, který s elektrifikací přichází – nabízí se i jako plug-in hybrid. Tonale spadá do kategorie C-SUV, do kategorie kompaktních crossoverů, kde se staví například proti Škodě Karoq, Volkswagenu Tiguan, Hyundai Tucson, Kia Sportage a dalším. Jde o poměrně velký segment, kde se každoročně po celém světě prodá mezi 2,5 až 3 miliony vozidel.
Aktuálně si lze model Alfa Romeo Tonale objednat v Evropě, v Japonsku a nejnověji také v USA. V Evropě bylo už loni prodáno 11 171 kusů a už v listopadu 2022 bylo překonáno 35 tisíc zákaznických objednávek. Stejný počet objednávek měla automobilka na konci ledna v USA, přičemž tam se nabízí výhradně plug-in hybrid.
Auto se vyrábí v továrně nedaleko italského města Pomigliano d‘Arco. Tady výroba loni, kdy se přidalo právě Tonale, vzrostla o značných 34 % na celkem 165 tisíc kusů. Všechna výroba se dělí mezi Fiat Panda, Dodge Hornet (americké dvojče Tonale) a právě Alfu Romeo Tonale, které bylo vyrobeno 20 tisíc kusů. V prvním kvartálu letošního roku musí výroba kvůli vysoké poptávce vzrůst na 400 aut denně, což si vyžádá 1600 nových zaměstnanců.
Alfa Romeo chce také více expandovat z Evropy do světa. V roce 2021 bylo soustředěno 82 % prodejů výhradně v Evropě, ale do roku 2030 to má být už jen 60 %.