Když se řekne ABT Sportsline, je jasné, že půjde opět o nějaký velmi výrazný projekt. Tento německý tuner se specializuje na modely koncernu Volkswagen a tentokrát se zaměřil na jeden z těch vůbec nejvýkonnějších motorů z nabídky Audi, který pohání Audi RS 6 Avant, Audi RS 7 Sportback, ale i Audi RS Q8.
https://www.facebook.com/abtsportsline/photos/a.10150659078369641/10158018066414641/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARDi3lRLYUhOP0IucpgI7dKQK0BDxO4jYCFgTgTu1yQdKLY5XvNHt_Dc7_MeNdJYFrDTTCb2mP3FTT7WcskDwg_ZVlm5jZpbZ_URLfzVpZ4_EOE7pvIdooMo7zv9tFUTPZAHbs638veLZr4rPtKNDKAJfZzgZ6RmnQyhePQh664UxO7vJ1j_s7NAtLQ76vDGS2j0BEpbSORGkFesNvyoCPKjkdiyL_vRosWPd08F1tlBQhDcQr5KBuvRpbLQ-yxMg8Ng7e5c69ogJg24WKRfHfyfu9dm2BF4MfDjf6NUatmhdXqON3I44FyE5coy_Q4C0rn3XkxB14zmAqyi_49xyBzg_g&__tn__=HH-R
Jde o motor V8 4.0 TFSI, jehož výkon je 441 kW/600 koní a maximální točivý moment vrcholí 800 Nm. ABT se na motor podíval a rozhodl se, že výkonu je málo. Po úpravě řídící jednotky ho zvedl na rovných 700 koní a točivý moment vzrostl na 880 Nm. Platí to pro všechny modely bez výjimky.
Jenže ABT Sportsline už pracuje také na ještě výkonnější verzi úpravy. V plánu je RS6-R, jenž bude představeno později v tomto roce. Ovšem v plánu je také hybridní RS6-E, které by díky kombinaci s elektromotorem mělo nabídnout více než tisíc koní! Žádné konkrétní informace o ani jednom z modelů zatím zveřejněny nebyly.