Společnosti Volkswagen of America a Andretti Autosport odhalily koncem června závodní vůz Volkswagen Beetle GRC s výkonem 400 kW/544 koní a pohonem všech kol, který o víkendu oslavil svou závodní premiéru. Tanner Foust (USA) se poprvé posadil za volant extrémního Brouka v sedmém a osmém závodu mistrovství Global Rallycross USA v Los Angeles. Je to debut, na který se fanoušci motoristického sportu a příznivci značky Volkswagen velmi těšili. Beetle GRC okouzlil svým neobyčejným vzhledem, výrazným zvukem přeplňovaného motoru 1,6 litru a speciální technikou, vyvinutou pro rallyecross.

„Jsme velmi napnutí a dokonce i trochu nervózní z toho, že Beetle nyní oslaví v Los Angeles svůj debut v rallyecrossu,“ říkal před startem Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport před závodem. „V uplynulých měsících jsme společnými silami pracovali na tom, abychom tento jedinečný závodní vůz postavili na kola, a už se nemůžeme dočkat, až ho poprvé uvidíme v ostré akci. Zbývající podniky seriálu Global Rallycross USA v letošním roce jsou velmi cenné, protože v nich budeme moci s tímto zcela novým vozem nasbírat zkušenosti a optimálně ho připravit na sezonu 2015.“
Vývoj vozu Volkswagen Beetle GRC probíhal v rámci koncernu Volkswagen jako projekt společnosti Volkswagen of America s podporou oddělení Volkswagen Motorsport. Beetle GRC bude v mistrovství Global Rallycross USA nasazován legendární závodní stájí Andretti Autosport.

Beetle GRC vychází z třetí generace modelu Beetle. Je vybaven řadovým čtyřválcem o výkonu 400 kW/544 koní, závodní šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvornými diferenciály s lamelovou spojkou na přední a zadní nápravě a vzpěrami McPherson s tlumiči ZF. Beetle GRC zvládne sprint z nuly na 100 km/h za cca 2,2 sekundy a ve velmi intenzivní akceleraci pokračuje až k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Také jeho zevnějšek je pozoruhodný. Široké blatníky, velký zadní spoiler, nízká střešní hrana a přední partie se vyznačují agresivně sportovním vzhledem. Designérům značky Volkswagen se zároveň podařilo zachovat nezaměnitelné tvary kultovního vozu.
Tanner Foust (USA) v Los Angelese předvedl hned první den, jak rychlý je tento vůz, zajetím nejrychlejšího času v jedné z kvalifikačních jízd. „S Beetlem jsme na této trati nasbírali hodně zkušeností a dosáhli jsme několika nejrychlejších časů. Nyní už se těším na další podnik v Seattlu,“ řekl Foust.

| Typ: | Volkswagen Beetle GRC |
| Motor: | Konstrukce řadový čtyřválec s výfukovým turbodmychadlem a mezichladičem stlačovaného vzduchu;uložený napříč před přední nápravou |
| Zdvihový objem: | 1600 cm3 |
| Výkon: | 400 kW/544 koní při 7800 ot./min |
| Točivý moment: | 525 Nm při 5000 ot./min |
| Vrtání/zdvih: | 83.0 mm/73.8 mm |
| Restriktor sání: | 45 mm (pravidla FIA/GRC) |
| Řídicí jednotka: | Bosch |
| Převodovka: | závodní šestistupňová sekvenční převodovka; uložená napříč |
| Pohon: | trvalý pohon všech kol s rovnoměrným rozdělováním točivého momentu mezi přední a zadní nápravu; samosvorné diferenciály s lamelovou spojkou na přední a zadní nápravě |
| Spojka: | hydraulicky ovládaná tříkotoučová spojka ZF z práškového kovu |
| Podvozek – přední/zadní: náprava: | vzpěry McPherson; tlumiče ZF |
| Dráha propružení: | cca 230 mm na přední a zadní nápravě |
| Řízení: | hřebenové řízení s posilovačem |
| Brzdová soustava: | kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech (průměr 355 mm vpředu; 300 mm vzadu); hliníkové brzdové třmeny (čtyřpístkové na všech kolech) |
| Kola: | 8 x 17 palců |
| Pneumatiky: | soutěžní pneumatiky Yokohama (240/640 R 17) |
| Karoserie: | sériově vyráběná ocelová karoserie vyztužená v souladu s předpisy FIA/GRC |
| Délka/šířka/výška: | 4287/1820/1405 mm |
| Rozchod kol: | 1620 mm |
| Rozvor: | 2530 mm |
| Min. hmotnost: | 1210 kg |
| Zrychlení: | 0-100 km/h za cca 2.2 sekundy |
| Nejvyšší rychlost: | až cca 200 km/h (v závislosti na zvolených převodech) |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

