skoda_octavia_rs-indie

Škoda Octavia RS se v Indii vyprodala za 20 minut. Ti, na které se nedostalo, dostanou návod k přežití a parfém

Autor: Petr Pilný - Zdroj: garaz.cz, ndtv.com, timesofindia.indiatimes.com, Škoda - Foto: Škoda - 16. 11. 2025


V Česku je Škoda Octavia RS normální součástí silnic, ale v Indii se z ní ale během pár minut stala nedostatková, skoro až sběratelská záležitost. Škoda pro Indii uvolnila stovku aut, ale ta byla vyprodaná tak rychle, že i ostřílení obchodníci zůstali stát s otevřenou pusou. Automobilka na to zareagovala způsobem, který se u podobně orientované značky příliš nevidí. V reakci pracuje s emocemi, frustrací a humorem.

100 aut za 20 minut

Škoda Octavia RS se na indický trh vrátila po zhruba pěti letech pauzy. Škoda Auto India nejprve otevřela předobjednávky s vratnou zálohou 250 tisíc rupií, což je v přepočtu přibližně je přibližně 59 tisíc korun. V nabídce se objevilo pouhých 100 kusů, všechny dovezené jako kompletní import z České republiky.

Indická Škoda Octavia RS se tedy od té evropské neliší. Pod kapotou má dvoulitrový přeplňovaný benzinový čtyřválec TSI naladěný na výkon 195 kW/265 koní a točivý moment vrcholí 370 Nm. Poháněna jsou přední kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne auto podle technických údajů za přibližně 6,4 sekundy a elektronicky omezená maximální rychlost je 250 km/h. Ani té indické nechybí sportovní výfuk a i podvozek je oproti běžné Octavii nižší o 15 milimetrů.

To, co následovalo hned po uvolnění objednávek 6. října 2025, ale všechny překvapilo. Celá stovka aut byla vykoupená zhruba za 20 minut, jedno auto se tedy v průměru prodalo každých 12 sekund. A bylo to dokonce ještě před tím, než byla zveřejněna oficiální finální cenovka auta. Teprve následně Škoda cenu indické Octavie RS zveřejnila, prodává ji za 4 999 000 rupií, což je v přepočtu okolo 1,17 milionu korun. To je o něco víc, než kolik za Octavii RS liftback dáme u nás, kde cena začíná na 1 069 900 Kč.

Skoda_Octavia_RS-Indie-zezadu

Dodávky aut z první várky odstartovaly 6. listopadu 2025. Zájem o auto byl o poznání větší, než byla nabídka. Tamní zastoupení značky Škoda už proto potvrdila, že připravuje další várku aut, která by měla do Indie dorazit na začátku roku 2026.

Automobilka si uvědomuje, že ne každý se do omezeného seznamu vyvolených vejde. A právě tady přichází nečekaně hravá část příběhu.

Heartbreak: když vysněná RS uteče, nastupuje humor

A protože se na hodně zákazníků a fanoušku nedostalo, připravilo si indické zastoupení automobilky Škoda kampaň s příznačným názvem Heartbreak, tedy „zlomené srdce“. Není to klasická reklama, která přesvědčuje o koupi. To právě naopak.

Součástí kampaně je například „příručka nemajitele“. Jde o volně dostupný manuál, který se s nadsázkou označuje za „oficiální návod k přežití bez Octavie RS“ pro většinu lidí, kteří nikdy nezažijí to zvláštní mravenčení ze svezení ve sportovně naladěné Octavii. V textu se objevují rady, jak se tvářit, když kolem projede někdo v RS a vytočí motor, nebo jak odpovědět na zdánlivě nevinnou otázku „A čím jezdíte vy?“. Nechybí ani takzvané slovní „airbagy“ na zmírnění nárazu zklamání, třeba ve stylu: „Já jsem stejně spíš na hybridy“.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Škoda India (@skodaindia)

V Indii zůstává aktivní také online konfigurátor. Fanoušci si tak mohou Octavii RS i tak nakonfigurovat, i když si ji ve skutečnosti nemohou objednat.

Ještě dál jde parfém s názvem Driver’s Seat. Škoda k němu přistupuje s podobnou ironií jako k příručce. Když už nemůže mít zákazník auto, může mít alespoň „jeho vůni“. Podle popisu připomínají hlavní tóny kombinaci koženky, spálených pneumatik a pocitu, že má člověk „právo se chlubit“. Základ udávají noční asfalt, adrenalin a trochu filozofie ve stylu „dívej se, jak mizím“. Ale i parfém je k dispozici jen v limitovaném počtu kusů. Aby jej bylo možné získat, bylo třeba se registrovat přes formulář.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Škoda India (@skodaindia)

Vrchol celého konceptu představuje projekt Mind Drive. Místo klasické testovací jízdy a svezení nabízí Škoda v Indii naopak sezení. To proběhne s certifikovaným hypnotizérem, který má zájemce provést „nejdivočejší testovací jízdou, která se ve skutečnosti nikdy nestala“. Jde o slovní hříčku i marketingový experiment v jednom: skutečný vůz není, klíčky nejsou, ale zájemce si přesto může část zážitku odnést. Byť jen ve své hlavě. Aby se k tomu zájemci dostali, museli opět vyplnit registrační formulář.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Škoda India (@skodaindia)

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru