test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-10

Test Renault 4 E-Tech elektrický | 2025

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 17. 10. 2025


Znovuzrození. Vzkříšení. Návaznost. Styl. Jednoslovnou kontinuitu bychom mohli držet hodně dlouho. To vše pasuje k Renaultu 4, ryze elektrickému crossoveru, jemuž jsme dali solidně do těla.

V bibli a dalších starověkých textech je číslo 4 vnímáno coby symbol celistvosti světa a universa. Pythagorejci čtyřku považovali za symbol dokonalosti a uspořádanosti. V numerologii zase odkazuje k vytrvalosti a trpělivosti.

No, a pak tady máme Renault 4 (Quatrelle), produkovaný mezi lety 1961 až 1994, jenž se zařadil mezi historicky nejúspěšnější modely francouzské automobilky. A paralelně přinesl revoluci mezi dostupnými a praktickými vozy pro široké masy.

Šmik, šmik. Teď máme rok 2025 a zbrusu nový Renault 4, který ovšem v lecčems, respektive ve spoustě věcí na ikonu minulého století rafinovaně navazuje. Univerzalita, jednoduchost, retro křivky. A přibaluje do báglu potřeby doby dnešní: technologie a čistě elektrický pohon.

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-6

Třímáme „bochánkový“ klíček a doslova žereme předek, který se efektně rozsvěcuje, včetně loga. Širokou horizontální masku chladiče doplňují kulaté světlomety. LED prstenec okolo světel nahrazuje chrom. Vštěpuje mu záblesk nevulgárního futurismu a zároveň špetku elegance dávných gentlemanských časů.

Ani vzadu není zač se stydět. Historický třídílný design světel Renaultu 4 je reinterpretován s odvážnou LED světelnou signaturou. Trojnásobné prolisy na dveřích vzdávají hold původní ochraně karoserie z plastových lišt. Sice maličkost, která nicméně hodně vypovídá o dědictví vozu.

Pro hračičky si Renault přichystal volitelnou plátěnou střechu „plein sud“. Tu lze díky elektrickému ovládání snadno otevírat, zavírat a nastavovat až do výšky 92 centimetrů.

„Čtyřka“ ostatně platí za chána personalizace: sedm barev exteriéru, dvoubarevné provedení karoserie, trojlístek verzí disků kol a tak dále… Suma sumárum více než 600 možností, jak se od okolí odlišit!

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-17

Pokud o Renaultu 4 přemýšlíte, máme pro vás jeden tip. Zvlášť mu sekne následující konfigurace: červený lak carmine, disky kol z lehkých slitin 18″ s diamantovým efektem a pendrekově černá střecha s kapotou v témže odstínu.

Paráda až na…

Vlezme dovnitř. Tam na nás čeká multimediálním systém openR link s duem 10″ displejů. Grafiku hodnotíme pozitivně, na pokyny reaguje kvapně jak český trávicí systém na káhirskou vodu. Uprostřed obrazovek se pak nachází tlačítko pro startování vozu.

Splňme si obligátní vsuvku stran propojení vozu s chytrým telefonem. To probíhá bleskurychle, můžeme jen chválit. Autor textu patří mezi hrdé podporovatele kudrlinek. A že jich Renault 4 skýtá. Třeba dekorativní prvek na voliči převodovky, kam designéři zakomponovali motiv sedmikrásky a lotosu.

Dále kupříkladu zářivě žlutá vyjímatelná vanička na středové konzoli, která ihned přivábí pozornost. Nadto je velice praktická, klíče si díky ní nezapomenete vzít. Moc hezky tenhle ostrůvek optimismu kontrastuje s šedomodrým čalouněním a minimalistickými liniemi.

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-18

Když zůstaneme v oblasti centrálního tunelu, ta připomíná siluetu horské dráhy. Stejně tak ale vykazuje efektivitu, neboť mobil po gumovém podkladu neklouže a bezdrátově se bezproblémově nabíjí.

Také věnec se bezvadně třímá, z e-auta je vynikající výhled. Skočme ale na chvilku šipku do jezera kritiky. Napravo od volantu klíčí trojlístek páček. Rekuperační pádlo, stonek stěračů a lehce zmatený volič převodovky. Člověk v nemocnici Na Homolce potřebuje okamžitě uvolnit místo sanitce – a namísto „déčka“ mu tam skočí „enko“. Tohle musí doladit.

A když se čachtáme v negativech, rovnou zmiňme parkovací kameru s opravdu chabým rozlišením, de facto festival zrnitosti. Ještěže jsme uvelebeni do pohodlných „džínových“ sedaček. Renault deklaruje, že interiér obsahuje 0 % kůže a sedadla jsou vyrobena výhradně z recyklovaných materiálů.

Doplachtěme k prostornosti. Ve „čtverce“ nemusíte mastit kámen, nůžky, papír, kdo bude dřepět vzadu. I osoby typu Lukáše Krpálka či Tomáše Chorého se do druhé řady relativně v klidu naskládají. Abychom to doložili číselně, osádka si v zadní zóně dopřeje 16 centimetrů prostoru pro kolena.

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-26

Do zavazadelníku se dostanete ladně díky elektricky ovládaným pátým dveřím s bezdotykovým otevíráním. S nízkou nakládací výškou pouhých 61 cm je nakládání laskomina. Pod podlahou se ukrývá 35litrový úložný box pro nabíjecí kabel. A to nejrelevantnější: objem kufru činí 420 litrů, se sklopením sedaček až 1405 l.

Fantastický mix

Nová kompaktní platforma nazvaná AmpR Small zajišťuje extrémně nízké těžiště, významně redukovanou hmotnost a taktéž její vylepšené rozložení. Rudozeleně uvažující ocení vyvinutí elektrického pohonu bez vzácných kovů.

K mání jsou dvě baterie, jmenovitě comfort range a urban range. Naše recenzovaná „čtyřka“ servíruje druhou jmenovanou s využitelnou kapacitu 52 kWh, což slibuje dojezd až 409 km podle standardu WLTP. V ušmudlaném podzimním počasí jsme zblajzli na jedno nabití kolem 365 kilometrů.

Šupito presto do provozu se synchronním elektromotorem s výkonem 110 kW a točivým momentem 245 Nn. Vyburcovat se umí maximálně na 150 kilometrů za hodinu. Z nuly na sto se „čtverka“ s pohonem předních kol vybičuje za 8,2 vteřiny.

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-15

Renault 4 je perfektně šitý na míru metropolitnímu reji. Dynamiku vykazuje relativně solidní, nota bene ve městě. Nicméně ani v mimopražském prostředí neselhává. Jasně, hranatým motoristům v tempu konkurovat nebudete, ale o žádnou blamáž nejde.

Za velice příjemné považujeme uspání asistentů na dva stisky. Prizmatem jízdních vlastností se bavíme o chvályhodném vyvážení mezi komfortem a ovladatelností. V zákrutách vozidlo drží obstojně, s absencí abnormálních náklonů.

Řízení spadá do kategorie přesné a předvídatelné, třebaže s delším převodem. Podvozek čelí nástrahám vcelku dobře, sem tam ale u masivnější asfaltové disrupce otřes cítíme. Úvodní dny jsme si také lehce uvykali na útlocitnější chování brzd.

V okénku polykání energie se odrazme od nočního přesunu na dálnici D1, kde jsme defilovali se spotřebou přes 20 kWh. V centru Prahy jsme dokázali zmáčknout spotřebu pod deset. Šestidenní elektrolíbánky jsme poté završili s kombinovanou spotřebou 14,9 kWh.

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-19

Co se týká dodávek šťávy, za čtvrt hodinu při DC rychlonabíjení načerpáte dojezd až 165 km dle WLTP. Při rychlém nabíjení jste z 15 % na 80 % dojezdu za 30 minut. S 11 kW AC nabíječkou získáte až 75 kilometrů k dobru za rovnou hodinu. Renault 4 též nabízí temperování baterie, jež vám akceleruje nabíjení. Při naplánování trasy v Google Maps ji vůz automaticky nastaví.

Závěr a cena

Vizuálně se dnes řadí téměř všechny Renaulty mezi premianty, Renault 4 nevyjímaje. Francouzi by u „čtyřky“ měli dostat cenu za to, jak výtečně navázat na minulost a okořenit ji nejnovějšími trendy. Pořád máme před očima, jak se rozzáří maska chladiče s emblémem.

K pozitivnímu hodnocení přispívá rovněž nepřeberné množství personalizace. Tady generičnost nehrozí. Krásu jsme si užili i v interiéru. Vedle návalu moderny a kvalitního zpracování jsme ocenili přítomnost piana s fyzickými tlačítky.

Progresivnější z vás naopak rozradostní avatar reno, reagující na hlasové povely. Využívá ChatGPT a můžete si s ním elementárně popovídat. Prozatím vše v pořádku. Ale audiosystém a zadní kamera? Jazykem Jolandy „velký špatný“…

test-renault-4-e-tech-elektricky-2025-22

Jízdní charakter si u nás vykoledoval veskrze palce nahoru. Skvělé naředění mezi komfortem a stabilitou, „čtverka“ dobře drží stopu, působí sebejistě. Plynový pedál pracuje plynule, na městské posuny top parťák. Ostatně z nuly na 50 km/h vystřelí za 3,5 sekundy.

I na dálnici máme co do činění s báječným kolegou, přestože si malinký aerodynamický hluk si ve vyšších rychlostech cestu do kabiny nachází. Sečteno podtrženo fešný crossover s minimem chyb.

A kolik Renault 4 teď stojí? Nejlevněji jej podle říjnového ceníku pořídíte za 725 000 Kč. Konkrétně ve verzi Evolution s výkonem 120 koní a baterií urban range s využitelnou kapacitou 40 kWh. My jsme si dopřávali nadupanější derivát s výkonem 150 koňských sil a baterií comfort range. Tuhle variantu v garáži zaparkujete nejvýhodněji za 799 000 Kč.

Naopak pakliže dychtíte po vrcholné výbavě Iconic se saténovým chromem kolem oken, výplni dveří se vzorem kohoutí stopy a palubní deskou potaženou černou syntetickou kůží, přichystejte si 899 000 korun.

Technické údaje

Auto: Renault 4 E-Tech (2025)
Motor: synchronní elektromotor vpředu
Pohon: předních kol
Palivo: elektřina
Maximální výkon: 110 kW/150 koní
Maximální točivý moment: 245 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s
Maximální rychlost: 150 km/h
Převodovka: jednostupňová automatická
Spotřeba paliva (kombinovaná): zatím neuvedeno
Emise CO2: 0 g/km
Kapacita baterie (využitelná): 52 kWh
Délka: 4143 mm
Šířka: 1808 mm
Výška: 1572 mm
Rozvor: 2624 mm
Provozní hmotnost: 1462 kg
Objem zavazadlového prostoru: 420 /1405 litrů

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru