1432_racing-slovakia_ring-zari_2025-2

Šest hodin boje, rachot z podvozku, ale první místo v kategorii! Tým 1-4-3-2 Racing ovládl Slovakia Ring

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp, Anina Russová - 8. 10. 2025


V pondělí 29. září se jel již třetí letošní podnik vytrvalostních závodů AEC, který se tentokrát konal na slovenském závodním okruhu Slovakia Ring. Závodní tým 1-4-3-2 Racing, jehož členem jsem i já, na něm nechyběl. Ambice jsme měli velké a i přes drobné technické komplikace jsme je nakonec potvrdili a vybojovali si první místo v nejslabší kategorii A.

Závod se jel v pondělí, ale už v neděli večer se konaly technické přejímky. Těmi jsme s naším závodním Citroënem C2 VTS Clubsport s výhradou prošli. Do příště musíme vylepšit připevnění hasicího přístroje. Pak už nic nebránilo tomu, abychom se v dalším dni postavili na startovní rošt.

Pondělí začínalo v 9 hodin ráno jízdami v měřeném tréninku, který byl rovnou spojen s kvalifikací. Už v rámci prvních ujetých kol na Slovakia Ringu se ukázalo, že tahle bezmála 6kilometrová trať bude pro náš Citroën náročná. Důvodem je fakt, že je to opravdu hodně rychlý okruh, na kterém se naše nepříliš výkonné auto rozhodně neblýskne. Výhodou byl prostředek trati, jenž je poměrně dost technický. Tam můžeme díky nízké hmotnosti a skvěle fungujícím brzdám drobně získat. Nakonec z toho bylo 18. místo na startovním roštu z celkem 36 přihlášených posádek.

Do 6hodiného závodu, který odstartoval v 11:30, se nám povedlo odstartovat skvěle. Závod rozjížděl Ondřej Daňa, který ukázal, že i když máme jedno z nejslabších aut ve startovním poli, rozhodně nejsme nejpomalejší. Sice jsme krátce vypadli z dvacítky nejlepších aut, ale po pár desítkách minut jsme se tam opět vrátili a pohybovali jsme se na průběžném 17. až 19. místě.

Pár kol jsme drželi druhé místo v kategorii, protože konkurenční Honda Civic z nejslabší kategorie zajížděla rychlejší časy. Po první hodině závodu, kdy na řadu přišlo střídání a první tankování, už jsme byli na prvním místě. Na minulém závodě na maďarském Pannóniaringu jsme Hondu nakonec předjeli, ale tentokrát bohužel musela odstoupit pro technickou závadu.

A první místo celkově jsme nakonec zvládli udržet až do konce závodu, přestože jsme ztráceli tankováním při každém střídání jezdců. Je to největší nedostatek našeho auta, protože máme sériovou, pouze 37litrovou palivovou nádrž, která na Slovakia Ringu vydržela právě přibližně pouze hodinu ostrého závodního tempa. Každé tankování tak znamenalo časovou ztrátu přibližně odpovídající necelým třem ujetým kolům.

V průběhu závodu se ale na našem autě začala projevovat vysoká zátěž na techniku, která je v šestihodinových vytrvalostních závodech opravdu velká. Rychlé zatáčky i jízda přes obrubníky se podepsaly na opotřebení ložiska levého předního kola, kvůli kterému jsme zvažovali odstoupení ze závodu. Do konce závodu totiž zbývalo dvě a půl hodiny. Nakonec jsme se po několika neplánovaných zastávkách v boxech, rozhodli, že závod dojedeme i přes možnost vážnějšího poškození. Auto sice jelo z pohledu dynamiky normálně, ale zvuky, které vydávalo, byly děsivé. V kabině se ozývalo hlasité hučení, auto nepříjemně vibrovalo a znělo jako by mělo na kolech dlouhé šrouby, které někde o něco zachytávají.

Naštěstí se poslední čtvrt hodina závodu odjela za Safety carem, což nám pomohlo, a cílem nakonec projel Martin Hrabák na celkovém 19. místě a prvním místě v kategorii A s náskokem tří kol na druhý tým v pořadí kategorie A.

V rámci šampionátu drží tým 1-4-3-2 Racing ve složení Pavel Srp, Ondřej Daňa a Martin Hrabák, podporovaný partnery 1. Bohdalecká, s.r.o., G-SHOCK, Citroën Česká republika a Pedro servis – Lukáš Petráček, jasně první místo v kategorii s takovým náskokem, že vítězství v nejslabší kategorii A už má v letošní sezóně jasné. Poslední závod se bude konat na okruhu v Mostě v sobotu 1. listopadu 2025.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru