Pokud jste se třásli na to, až se v Evropě začne prodávat extrémní Chevrolet ZL1 1LE, máme pro vás špatné zprávy. Tahle báječná okruhová záležitost, která si zcela podmanila Nürburgring, totiž do Evropy vůbec nedorazí. Nebude jí to umožněno kvůli přísným regulím a předpisům Evropské unie.

Nejde o to, že by Camaro bylo snad moc rychlé. I když ono je. Pohání ho totiž přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, který je schopen vyprodukovat výkon 649 koní a točivý moment 881 Nm. Ale v Evropě se prodávají i silnější a výkonnější auta, takže problém musíme hledat jinde.

Podle všeho se EU nelíbí nedostatečná ochrana Camara chodců při případné nehodě. Problém je konkrétně v předním nárazníku, který od svých tvůrců dostal velké lízátko a několik aerodynamických křidélek po stranách. Navíc má auto větší otvor v přední masce než má standardní Camaro. Pokud by řidič náhodou srazil chodce, jsou to právě tyto prvky, které by dotyčnému mohly ublížit ještě víc než samotná nehoda. Ano, my víme, že je to hloupost, ale to spousta regulí, které opouští EU.

 

Kdo si ani tak nechce nechat zajít chuť, musí se spolehnout na individuální dovoz. Jen to bude dražší. V Americe vyjde toto závodní Camaro v přepočtu na cca 1,5 milionu korun, ovšem k této ceně ještě musíte připočíst daně a dopravu a způsob, jak vyřešit, aby auto dostalo homologaci pro Evropu. Třeba by stačilo jen vyměnit díly za ty z „civilnější“ verze ZL1, která homologaci pro EU má. Otázkou ale je, zda by se motor zvládl uchladit a jak by auto fungovalo s pozměněnou aerodynamikou…