Frankfurtský autosalon byl pro BMW jako soukromá party. Moc jiných automobilek zde nepředstavilo tolik modelových novinek nebo futuristických ukázek budoucnosti. Mezi novinkami bylo i superostré M8 GTE, které svým designem ukazuje, kam bude směrovat jeho sériová verze. A co se tvarů týče, máme se rozhodně na co těšit.
Ale zpět k závodnímu speciálu. Ten se v následující sezoně připojí ke konkurenci v závodech FIA World Endurance Championship a mezi vybranými závody, kterých se zúčastní, je zařazen i legendární závod 24 hodin Le Mans. Konečný výkon značka zatím neprozradila, ale podle všech odhadů by se měl pohybovat kolem 500 koní. Produkovat by ho měla V8 o objemu 4.0 litru s technologií BMW TwinPower Turbo.
Jeho hmotnost je muších 1 200 koní, ale rozměry jsou vpravdě celkem překvapivé. Vždyť na délku měří bezmála pět metrů! Závodní týmy, které vůz dostanou k dispozici budou moci nastavit auto přesně podle svých potřeb. Nastavit si mohou samotný agregát pod kapotou, ale třeba také ABS nebo trakci. Volit mohou i v případě brzd, protože BMW bude pro vůz nabízet buď v karbonové nebo ocelové verzi.
M8 GTE budou samozřejmě využívat tovární týmy BMW, ale plánuje se výroba několika kusů s možností prodeje do týmů soukromých.