Zní to jako návrat do doby kamenné, ale realita zase tak hrozná není. V době, kdy je trh přesycen příplatkovou výbavou a úpravci jsou schopní vás vůz doladit k ideálnímu obrazu i po jeho koupi, je pro automobilky, i ty prémiové, stále těžší a těžší se nějak odlišit. A protože individualizace je v tomto segmentu neomezených financí velmi důležitá, přichází automobilka Bentley s revolučním interiérovým dekorem.
Přivítejme kámen. Většina z nás si představí jak konstruktéři pasují velkou těžkou žulovou desku do kůží obšitého interiéru, realita je však trochu jiná. Bentley používá jako zdroj břidlici a křemenec původem z indických lomů. Kameny jsou ručně vybírány, následně rozděleny na malé kousky, které jsou vytvrzeny skelným vláknem a spojeny pryskyřicí. Zbytek už obstará ruční finální tvarování a broušení. Za touto složitou novinkou nestojí nikdo jiný než speciální divize Mulliner. Výrobek zasazený do interiéru je díky tloušťce podobně těžký jako srovnatelný kus nalakovaného dřevo a designéři mu přezdívají kamenná dýha.
Ať už kroutíte hlavou jakkoliv zběsile, musíme uznat, že výsledek nevypadá vůbec špatně. Kdybych náhodou byl v té situaci, že bych seděl v pohodlném koženém křesle dealerství a konfiguroval svůj vysněný interiér a z nějakého nepochopitelného důvodu bych zavrhl kovové plochy, kámen bych vybral mnohem raději, než dřevo. Pokud o kamenné desce do svého nového Bentley uvažujete, budete muset prozatím vybírat z modelů Flying Spur a Continental. Na výběr jsou barvy Galaxy, Autumn White, Terra Red a Cooper. Automobilka zřejmě testuje odezvu od klientely a pokud se zadaří, má s tímto materiálem prý velké plány.