skoda-fabia-tovarna-vyroba

Zaměstnanci Škody Auto nechtějí pracovat o víkendech. Přišli by o rodinný život

Autor: Anina Russová - 7. 3. 2018


Už asi víte, že odbory Škody Auto tvrdě vyjednávají s managementem automobilky o zvýšení platů a upravení počtu směn. Jedni chtějí zvýšit obojí, druzí pak jen to jedno. Bohužel se tyto dvě strany nejsou schopny přes veškeré snahy domluvit na nějakém rozumném kompromisu. Dokonce to jen před několika týdny vypadalo na časově neomezenou stávku, o čemž informovaly právě škodovácké odbory. No, podle posledních informací, se kterými přišly Hospodářské noviny, si myslíme, že právě teď je k té stávce až nebezpečně blízko.

Škoda Auto totiž sice nabídla vyšší platy, ale stojí si za tím, že společně s nimi musí přijít navýšení směn. Tedy, ne tak úplně navýšení jako spíše úprava jejich rozložení. A v tom je právě ten háček. Škodovka, protože by ráda vyráběla víc aut, než je tomu doposud, by ráda zavedla osmnáctisměnný provoz. Ten už mimochodem ve firmě funguje, ale jen v Kvasinách. A škodovka by ho ráda zavedla ve všech svých závodech. V praxi by to znamenalo, že zaměstnanci neodpracují víc hodin, ale budou je mít rozloženy jinak. Znamenalo by to, že by se ze soboty udělal pracovní den. Volný den by si pak zaměstnanci vybírali během týdne.

A právě to se odborům, potažmo zaměstnancům vůbec nelíbí. Ti by tak totiž přišli o většinu volných víkendů, které zcela logicky chtějí trávit s rodinami. Ti, kteří jezdí na zahrádky, by je vlastně mohli prodat. Nejhůře by to pak zvládali ti, kteří mají děti a jejich partner taktéž pracuje ve Škodě Auto, ale aby se o děti postarali, tak na protisměně. Ti by se vlastně doma ani moc nepotkávali. Zaměstnanci Škody tak vlastně řekli, že jim sebelépe placená práce nevynahradí čas strávený s rodinou.

Zaměstnanci se navíc vyjadřují v tom smyslu, že chápou poptávku škodovky po dalších směnách, vždyť by tak z jejích výrobních linek mohlo ročně sjet až o 75 tisíc vozidel více. Navíc škodovka tvrdí, že pokud se toto podaří, zainvestuje ještě více do modernizace a rozvoje města Mladá Boleslav. Bude muset ale najít jiný způsob než ten, se kterým zatím přišla.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru