Vždy platilo, že kdo si chce koupit Ferrari, musí mít opravdu hodně peněz. A platí to i dnes. Nicméně také platilo, že kdo má hodně peněz, tak mu pár let trvalo, než se k nim dopracoval. To ty, kteří na Ferrari a podobná auta mají, řadilo minimálně do pozdního středního věku. To je ovšem něco, co už neplatí. Vydělat spoustu peněz je i pro mladé stále jednodušší a to logicky věk zákazníků tradiční italské supersportovní značky snižuje.
Generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna v rozhovoru pro CNBC řekl, že až 40 % nových zákazníků značky je mladších 40 let. A přitom ještě v roce 2023 to bylo jen 30 % klientely. Vigna také řekl, že sice neví, jak je to u jiných značek, on je však spokojen a tento úspěch připsal celému týmu značky.
Přestože Ferrari svá auta prodává stále mladším zákazníkům, zároveň je k nim přísnější. Před nedávnem sám Vigna upozornil, že se mu nelíbí to, jak si někteří z nich svá auta personalizují. Přesněji spíše řešil, že některé úpravy jsou až příliš odvážné, divoké a přehnané a až moc odbočují od klasického Ferrari stylu, který je pro značku klíčový.
Velmi zajímavá jsou i další čísla značky. V roce 2024 bylo asi 81 % všech prodaných aut předáno k zákazníkům, kteří už někdy měli nějaké Ferrari, 48 % z toho dokonce vlastnilo více než jedno.
Italské automobilce se navíc velmi daří. V loňském roce vyrobila celkem 13 752 aut, z toho 3527 putovalo do USA, 1827 do Německa a 1445 do Japonska. Pokud byste ale chtěli mezi zákazníky patřit i vy, tak si chvíli počkáte. Ferrari (podobně jako Lamborghini) hlásí vyprodáno. Když dnes objednáte některý z italských modelů, počkáte si až do konce roku 2026, spíše do začátku roku 2027.