V plném proudu je výstavba dalšího úseku dálnice D35, který povede ze Sadové do Plotišť. Tento sedmikilometrový úsek má být dokončen už v příštím roce. Přestože oficiální zahájení stavby muselo být odloženo o dva týdny kvůli nepříznivému počasí a povodním, práce na stavbě už nyní naplno pokračují. Součástí výstavby bude i demolice několika rodinných domů, které stojí na trase budoucí dálnice.
Demolice rodinných domů ve Všestarech
Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Radka Mátla, se ŘSD dohodlo s vlastníky dotčených nemovitostí dobrovolně. Proběhl standardní výkup nemovitostí, po kterém nyní následuje jejich demolice. „Jedná se o pět rodinných domů ve Všestarech, které jsme museli zdemolovat v rámci této stavby,“ uvedl Mátl.
Významná infrastruktura na trase
Nová trasa dálnice zahrnuje devět mostů, z nichž nejdelší bude mít délku 114 metrů a bude se nacházet ve Všestarech. Dálnice plynule naváže na již rozestavěný úsek mezi Sadovou a Hořicemi, který se začal budovat minulý rok. Podle Radka Mátla je časový plán výstavby velmi napjatý. „Na místě, kde dnes stojíme, vznikne přemostění, dvě okružní křižovatky a kilometr nové trasy. Za rok zde již budou probíhat dokončovací práce,“ uvedl.
Plány do budoucna: Dálnice od Hradce Králové po Jičín do roku 2028
Kompletní dokončení dálnice z Hradce Králové do Jičína je plánováno do roku 2028. Ředitelství silnic a dálnic v současné době realizuje osm úseků dálnice D35 v Královéhradeckém, Pardubickém a Olomouckém kraji.
Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že aktuálně se staví 54 kilometrů této dálnice, což z ní činí jedno z největších dopravních stavenišť ve střední Evropě. „Směřujeme k tomu, aby tato důležitá dopravní tepna v České republice skutečně stála,“ dodal Kupka.
Dálnice D35: klíčová spojnice Čech a Moravy
Po dokončení bude dálnice D35 měřit přes 200 kilometrů a povede z Úlibic až po Mohelnici. Tento dálniční tah se stane důležitou spojnicí mezi východními Čechami a Moravou, čímž výrazně ulehčí přetížené dálnici D1.
Škoda že si její důležitost uvědomili až teď. Dálnice D11 do H.K a dále D35 do Olomouce už měla být 20 let hotová.
Chtěl bych vzkázat tomu matlalovi, co je autorem toho literárního veledíla, že D35 není určitě definována jako spojnice “z Úlibic až po Mohelnici” a taky ne jako “důležitá spojnice mezi východními Čechami a Moravou”. Úroveň článku se rovná úrovni nenovinářského nevzdělání toho troubelína, který se pod něj “podepsal”….
Vy pro změnu zase nechápete co čtete. Autor nepíše že je definována jako spojnice jmenovaných měst ale píše že „povede z Úlibic až po Mohelnici“ což je jen vymezení odkud kam vede ne jaky je její záměr odkud kam má vést.
Ale má tam autor chybu v tom že vede přes Olomouc do Lipníku n. Bečvou, takže měl autor napsat že povede z Úlibice do Lipníku. Pokud Úlibice jsou na západě finální, a na východě Lipník.
Dále máte pocit že dálnice nespojuje východní Čechy s Moravou, nebo že není důležitá?