Ministr dopravy Dan Ťok zahájil výstavbu dalšího úseku dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín. Téměř 13 kilometrů dlouhý dálniční úsek bude zároveň sloužit jako obchvat Českých Budějovic, který převede tranzitní dopravu mimo jihočeskou metropoli, čímž výrazně uleví místním obyvatelům. Stavba dálnice D3 Hodějovice – Třebonín je čtvrtou zahájenou stavbou letošní stavební sezony.
„Zahájení stavby dalšího úseku dálnice D3 vnímám jako velmi důležitý krok pro celé jižní Čechy. Bude sloužit nejen obchvat Českých Budějovic, které jsou nyní dopravně přetížené, ale zajistí i pohodlnější a rychlejší spojení se sousedním Rakouskem a v neposlední řadě přispěje k rozvoji regionu,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dohromady dvacetikilometrový obchvat Českých Budějovic je rozdělen na dva stavební úseky, konkrétně na nyní zahajovanou stavbu úseku D3 0310/II Hodějovice-Třebonín v délce 12,6 kilometrů a na úsek 3 0310/I Úsilné-Hodějovice v délce 7,2 kilometrů. Součástí stavby úseku Hodějovice – Třebonín bude i vybudování 17 mostů a tří mimoúrovňových křižovatek.
Na dálnici D3 se dále staví úsek D3 0309/I Bošilec-Ševětín, který měří 8,1 kilometru a bude plně průjezdný už letos v červenci, a úsek v délce 10,7 kilometrů D3 0309/II Ševětín-Borek. Dálnice D3 je nyní nejrozestavěnější dálnicí u nás, najednou se bude stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice.
Dálnice D3 bude po svém dokončení sloužit jako hlavní dopravní tepna mezi Prahou a Jihočeským krajem s návazností na dálniční síť v sousedním Rakousku. Po svém dokončení by měla dálnice D3, která bude vedena v trase Praha – České Budějovice – Rakousko, měřit 170 kilometrů. D3 v celé své délce bude součástí evropské silnice E55, která vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka.
Společně s úsekem Hodějovice – Třebonín je aktuálně rozestavěno 225 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 133 kilometrů dálnic, 31 kilometrů modernizace D1 a 61,6 kilometrů silnic I. třídy.